Υγιεινή Διατροφή Για Παιδιά - Οι 10 Καλύτερες Τροφές

Εάν θέλετε να αλλάξετε τις διατροφικές συνήθειες των παιδιών σας, μια σωστή και υγιεινή διατροφή για παιδιά, είναι η καλύτερη λύση που μπορείτε να σκεφτείτε. Οι διατροφικές συνήθειες αρχίζουν από την παιδική ηλικία και επηρεάζουν την υγεία τους καθ 'όλη τη διάρκεια της ζωής τους. Τις τελευταίες δεκαετίες, αυτές οι συνήθειες έχουν αλλάξει σημαντικά, ειδικά με τα τροποποιημένα τρόφιμα που κυριαρχούν στη διατροφή μας. Αυτό το άρθρο αναφέρεται στην υγιεινή διατροφή για παιδιά και τις τροφές εκείνες, που θα βοηθήσουν στην αλλαγή των συνηθειών τους.

Η παιδική παχυσαρκία είναι ένα πρόβλημα που απασχολεί τους ειδικούς. Στο άρθρο αυτό, συνιστούμε μια υγιεινή διατροφή για παιδιά με θρεπτικά συστατικά, βιταμίνες και μέταλλα.

Μια θρεπτική και ισορροπημένη διατροφή είναι ένα από τα πιο σημαντικά πράγματα για την ανάπτυξη ενός παιδιού. Τα παιδιά έχουν υψηλές ανάγκες σε ενέργεια και θρεπτικά συστατικά, διαφορετικά από εκείνα των ενηλίκων. Κατά τη διάρκεια του σταδίου ανάπτυξης, το σώμα χρειάζεται συγκεκριμένες βιταμίνες και μέταλλα για σωστή ανάπτυξη.

Οι γρήγοροι καθημερινοί ρυθμοί καθιστούν δύσκολο για πολλούς γονείς να βρουν το χρόνο για να ετοιμάσουν υγιεινά γεύματα. Αλλά το γρήγορο φαγητό και πολλά έτοιμα γεύματα δεν παρέχουν τα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά που χρειάζονται τα παιδιά και συχνά περιέχουν υψηλή περιεκτικότητα σε λιπαρά και ζάχαρη που οδηγεί στην παιδική παχυσαρκία. Μια υγιεινή διατροφή για παιδιά, θα έχει σημαντικά οφέλη στην υγεία του παιδιού σας.

Αν δεν έχετε χρόνο για να μαγειρέψετε, βεβαιωθείτε τουλάχιστον ότι το παιδί σας δεν τρώει ανθυγιεινές τροφές και φροντίστε να συμπεριλάβετε κάποιες υγιεινές τροφές στη διατροφή τους.

Αυτές είναι οι 10 τροφές για υγιεινή διατροφή για παιδιά.

1. Γάλα


Υγιεινή διατροφή για τα παιδιά με γάλα

Το γάλα είναι εξαιρετικά καλό για τα παιδιά. Είναι μια πολύ καλή υγιεινή διατροφή για παιδιά, αφού περιέχει ασβέστιο και φώσφορο, τα δύο σημαντικά μεταλλικά στοιχεία, που είναι απαραίτητα για την ανάπτυξη υγιών οστών, δοντιών και νυχιών. Είναι επίσης εμπλουτισμένο με βιταμίνη D, ένα άλλο σημαντικό θρεπτικό συστατικό για την υγεία των οστών.

Επιπλέον, το γάλα περιέχει πολλά άλλα θρεπτικά συστατικά που είναι απαραίτητα για την ανάπτυξη όπως η πρωτεΐνη, ο ψευδάργυρος και οι βιταμίνες Α, Β2 (ριβοφλαβίνη) και Β12. Το γάλα περιέχει επίσης ιώδιο, νιασίνη και βιταμίνη Β6.

Μπορείτε να δώσετε πλήρες γάλα σε παιδιά ηλικίας έως δύο ετών ή μπορείτε να τους δώσετε αποβουτυρωμένο γάλα. Ένα έως δύο ποτήρια γάλα καθημερινά είναι σημαντικό για την ανάπτυξη των παιδιών. Αν στα παιδιά σας δεν αρέσει το απλό γάλα, προσθέστε μερικά καρύδια (να τα θρυμματίσετε).

2. Αυγά


Άλλη μια καλή επιλογή για υγιεινή διατροφή για παιδιά, είναι τα αυγά. Τα αυγά είναι εξαιρετικά για τα παιδιά, κυρίως λόγω της υψηλής περιεκτικότητας σε πρωτεΐνες. Η πρωτεΐνη είναι πολύ σημαντική για την ανάπτυξη των παιδιών.

Τα αυγά είναι επίσης πλούσια σε βιταμίνες Β που παίζουν σημαντικό ρόλο στην ανάπτυξη και λειτουργία του εγκεφάλου. Επιπλέον, τα αυγά έχουν ωμέγα-3 λιπαρά οξέα, βιταμίνη D, φολικό οξύ, ψευδάργυρο, σίδηρο και σελήνιο.

Τα αυγά μπορούν να μαγειρευτούν με πολλούς τρόπους, όπως ομελέτα, τηγανητά και βραστά, συμπεριλαμβανομένων των διαφόρων κρεάτων και λαχανικών που μπορεί να έχετε στη διάθεσή σας. Φτιάξτε ένα έως δύο αυγά για πρωινό, αρκετές φορές την εβδομάδα. Αυτό θα δώσει ενέργεια στο παιδί σας για να αντεπεξέλθει στην καθημερινότητά του.

3. Μπρόκολο


Υγιεινή διατροφή για τα παιδιά με μπρόκολο

Το μπρόκολο είναι άλλη μια καλή επιλογή για υγιεινή διατροφή για παιδιά, αφού είναι μία από τις καλύτερες φυτικές πηγές ασβεστίου, ένα πολύ σημαντικό θρεπτικό συστατικό για την ανάπτυξη των παιδιών, καθώς βοηθά στην βελτίωση της όρασης και αποτρέπει τη βλάβη των κυττάρων.

Αυτό το υγιές λαχανικό είναι επίσης φορτωμένο με φυτικές ίνες, οι οποίες είναι εξίσου σημαντικές για την ανάπτυξη των παιδιών. Άλλα βασικά θρεπτικά συστατικά που έχει το μπρόκολο είναι ο σίδηρος, το μαγνήσιο, ο φώσφορος, το κάλιο, ο ψευδάργυρος και το φολικό οξύ. Είναι επίσης μια καλή πηγή βιταμινών Β, οι οποίες βοηθούν στην πέψη και βελτιώνουν τη λειτουργία του νευρικού συστήματος.

Συμπεριλάβετε στη καθημερινή τους διατροφή το μπρόκολο. Είναι καλύτερο όταν τρώγεται ωμό, γίνεται χυμός ή το φτιάξετε στον ατμό. Εάν δεν αρέσει στο παιδί σας το ωμό μπρόκολο, μπορείτε να δοκιμάσετε να φτιάχνετε με αυτό σούπες.

4. Μύρτιλλα


Υγιεινή διατροφή για τα παιδιά με μύρτιλλα

Τα μύρτιλλα συμπεριλαμβάνονται στην υγιεινή διατροφή για παιδιά, αφού εκτός του ότι είναι νόστιμα, κάνουν και πολύ καλό στην υγεία των παιδιών. Αυτά τα μικροσκοπικά μούρα έχουν εξαιρετική θρεπτική αξία. Τα μύρτιλλα είναι ένα από τα καλύτερα τρόφιμα που είναι πλούσια σε αντιοξειδωτικά και βοηθούν στην προστασία του οργανισμού από τις επιβλαβείς τοξίνες.

Επίσης, τα μύρτιλλα έχουν αντιδιαρροϊκές, αντι-ιικές και αντιβακτηριακές ιδιότητες. Η υψηλή ποσότητα μαγγανίου που περιέχεται στα μύρτιλλα, διατηρεί δυνατά τα οστά, ενώ η υψηλή περιεκτικότητα σε βιταμίνη C υποστηρίζει το ανοσοποιητικό σύστημα. Επιπλέον, τα μύρτιλλα έχουν φυτικές ίνες, φυλλικό οξύ, σίδηρο, μαγνήσιο και βιταμίνες Β.

Στα περισσότερα παιδιά αρέσει να τρώνε μύρτιλλα, αφού είναι γλυκά και νόστιμα. Μπορείτε να τα προσθέσετε στο γάλα με λίγο βρώμη, στο γιαούρτι και στα δημητριακά ολικής αλέσεως.

5. Γιαούρτι


Το γιαούρτι δεν θα μπορούσε να μην υπάρχει σε μια υγιεινή διατροφή για παιδιά. Το γιαούρτι έχει πολύ πρωτεΐνη και είναι εξαιρετικά σημαντικό για τα παιδιά που μεγαλώνουν. Τα καλά βακτήρια που υπάρχουν στο γιαούρτι ενισχύουν την ανοσία και βοηθούν στην πέψη. Περιέχει επίσης ασβέστιο, πρωτεΐνες, υδατάνθρακες, βιταμίνη Β, ψευδάργυρο και φώσφορο.

Η κατανάλωση γιαουρτιού σε καθημερινή βάση ενισχύει την υγεία των οστών και των δοντιών, ενώ δίνει και ενέργεια στα παιδιά για να αντεπεξέλθουν στις καθημερινές τους δραστηριότητες.

Αν δεν αρέσει στο παιδί σας το απλό γιαούρτι, μπορείτε να προσθέσετε μέλι για να γίνει πιο γευστικό. Μπορείτε επίσης να προσθέσετε φρούτα ή ακόμα και μερικές φέτες μαύρης σοκολάτας (όχι γάλακτος).

6. Γλυκοπατάτες


Υγιεινή διατροφή για τα παιδιά με γλυκοπατάτες

Οι γλυκοπατάτες είναι ένα από τα πιο θρεπτικά λαχανικά που υπάρχουν στη φύση και αποτελεί υγιεινή διατροφή για το παιδί. Είναι πλούσιες σε β-καροτένιο και άλλα καροτενοειδή που είναι απαραίτητα για την όραση. Επίσης, αποτελούν καλή πηγή βιταμινών Α, C και Ε, κάλιο, φολικό οξύ, ασβέστιο, σίδηρο και φυτικές ίνες.

Τα περισσότερα παιδιά προτιμούν τη γεύση της γλυκοπατάτας. Μπορείτε να τις φτιάχνετε βραστές ή ψητές. Μπορείτε επίσης να τηγανίζετε χοντρές φέτες γλυκοπατάτας και να τις χρησιμοποιείτε, αντί για κάποιο ανθυγιεινό φαγητό που μπορεί να έχετε μαγειρέψει.

7. Βρώμη


Μια υγιεινή διατροφή για παιδιά, είναι και οι νυφάδες βρώμης. Για να έχουν τα παιδιά σας την απαραίτητη ενέργεια για την επόμνη μέρα, ένα καλό πρωινό με ένα μπολ βρώμης με γάλα, είναι ότι πρέπει.

Η έρευνα δείχνει ότι τα παιδιά που τρώνε βρώμη για πρωινό μπορούν να συγκεντρωθούν καλύτερα και να δώσουν μεγαλύτερη προσοχή στα μαθήματα του σχολείου σε σύγκριση με εκείνα που δεν τρώνε.

Η βρώμη περιέχει σημαντικά θρεπτικά συστατικά όπως βιταμίνες Β και Ε, κάλιο και ψευδάργυρο που βοηθούν στην ανάπτυξη και λειτουργία του εγκεφάλου. Η βρώμη είναι επίσης μια καλή πηγή διαλυτών και αδιάλυτων φυτικών ινών που θα βοηθήσουν τα παιδιά να παραμείνουν συγκεντρωμένα σε ότι κάνουν για πολύ καιρό.

Σερβίρετε βρώμη με γάλα ή γιαούρτι και προσθέστε φρούτα. Μπορείτε επίσης να δώσετε στα παιδιά σας μπισκότα και σνακ από βρώμη.

8. Τυρί


Το τυρί είναι ένα θρεπτικό φαγητό που πρέπει να τρώνε τα παιδιά σε τακτική βάση, για την σωστή ανάπτυξή τους. Το τυρί περιέχει μια καλή ποσότητα ασβεστίου, πρωτεΐνης, βιταμίνης Β12 και φωσφόρου.

Επίσης, το τυρί είναι υποκατάστατο του κρέατος, επειδή περιέχει υψηλή ποσότητα σε πρωτεΐνη. Η πρωτεΐνη σχηματίζει τους κυτταρικούς ιστούς και δυναμώνει τους μυς.

Μπορείτε να φτιάξετε στα παιδιά σάντουιτς ή τοστ με τυρί. Επίσης, η κατανάλωση τυριού μετά από ένα γεύμα αποτρέπει τη δημιουργία οδοντικής κοιλότητας ή κοιλότητας στα δόντια.

9. Ψάρι


Υγιεινή διατροφή για τα παιδιά με ψάρι

Ακόμα μια υγιεινή διατροφή για παιδιά, είναι και το ψάρι. Τα παιδιά που βρίσκονται στην ανάπτυξη, θα πρέπει να τρώνε τουλάχιστον δύο μερίδες ψάρια την εβδομάδα. Πλούσια σε πρωτεΐνες, χαμηλή περιεκτικότητα σε λιπαρά και πλούσιο σε βιταμίνες Β και πολύτιμα μέταλλα, τα ψάρια δίνουν τα θρεπτικά εκείνα συστατικά που χρειάζονται τα παιδιά σας.

Επιπλέον, τα ψάρια περιέχουν ωμέγα-3 λιπαρά οξέα που ενισχύουν την ανάπτυξη του εγκεφάλου, βελτιώνουν την όραση, αποτρέπουν την κατάθλιψη και διατηρούν υγιή την καρδιά.

Τα ψάρια όπως ο σολομός και ο τόνος είναι τα καλύτερα για τα παιδιά. Προσοχή στην επιλογή των ψαριών, καθώς πολλά άλλα είδη, περιέχουν υψηλά επίπεδα υδραργύρου που μπορεί να έχουν αρνητικό αντίκτυπο στον οργανισμό ενός παιδιού. Μπορείτε να φτιάχνετε ψαρόσουπες, ψητό σολομό ή τόνο στο φούρνο μαζί με γλυκοπατάτες.

10. Φασόλια


Τα φασόλια είναι εξαιρετικά θρεπτικά και ευεργετικά για τα παιδιά που βρίσκονται στην ανάπτυξη. Εκτός από την υψηλή περιεκτικότητα σε αντιοξειδωτικά, τα φασόλια περιέχουν επίσης μια καλή ποσότητα πρωτεϊνών, ασβεστίου, φυτικών ινών, σιδήρου και βιταμίνης Β.

Επίσης, τα φασόλια είναι χαμηλά σε λιπαρά, θερμίδες και νάτριο. Η τακτική κατανάλωση φασολιών θα δώσει ενέργεια στα παιδιά, θα βελτιώσει τη διάθεσή τους, θα διατηρήσει την καρδιά τους υγιή και θα βοηθήσει στη διατήρηση ενός υγιούς σωματικού βάρους.

Τα φασόλια σόγιας, τα μαυρομάτικα, τα αποξηραμένα μπιζέλια και οι φακές κάνουν πολύ καλό για τα παιδιά. Βάλτε τα σε μια κατσαρόλα με νερό από το βράδυ, πριν τα μαγειρέψετε την επόμενη μέρα. Μπορείτε να τους φτιάξετε μια φασολάδα ή γίγαντες στο φούρνο, για μεσημεριανό γεύμα. Επειδή τα φασόλια είναι βαρύ φαγητό, καλό θα ήταν για το βράδυ, να τα τρώνε αρκετή ώρα πριν πάνε για ύπνο.

Ενθαρρύνετε το παιδί σας να τρώει αυτές τις τροφές για να λαμβάνει όλες εκείνες τις θρεπτικές ουσίες που χρειάζεται για να παραμείνει υγιές. Αλλά μπορείτε να φτιάξετε και ένα πρόγραμμα υγιεινής διατροφής για το παιδί σας, με τροφές που του αρέσουν.



Σχόλια