Κράμπες Στα Πόδια - 10 Φυσικοί Τρόποι Αντιμετώπισης

Οι κράμπες στα πόδια μπορεί να προκύψουν ξαφνικά και να προκαλέσουν έντονους πόνους. Μπορεί να διαρκέσουν λιγότερο από ένα λεπτό ή να σας ταλαιπωρήσουν για πολύ περισσότερο. Πολλοί άνθρωποι υποφέρουν από κράμπες στα πόδια, ενώ πολλές φορές, μπορεί να εμφανιστούν κατά τη διάρκεια της νύχτας, την ώρα που κοιμάστε.

Εμφανίζεται λόγω ακούσιων συσπάσεων ή σπασμών των μυών στα πόδια σας. Μπορεί να επηρεάσει τους μύες της γάμπας, του μηρού, τους δικέφαλους και τους τετρακέφαλους.

Οι κράμπες στα πόδια μπορούν να εμφανιστούν σε οποιονδήποτε, συμπεριλαμβανομένων των παιδιών και των ενηλίκων, αλλά οι έγκυες γυναίκες και οι ηλικιωμένοι μπορεί να είναι πιο επιρρεπείς σε αυτές.

Επίσης, έχετε περισσότερες πιθανότητες να να πάθετε κράμπες στα πόδια, εάν κάνετε ασκήσεις που βασίζονται σε μεγάλο βαθμό στους μύες των ποδιών, όπως το τρέξιμο, η άσκηση με βάρη ή τα αθλήματα που απαιτούν πολύ τρέξιμο.

Άλλοι παράγοντες κινδύνου είναι, η έλλειψη διατροφής, η μυϊκή κόπωση, η αφυδάτωση, ο αλκοολισμός, η νεφρική ανεπάρκεια, τα προβλήματα με το θυρεοειδή, ο διαβήτης τύπου 2, οι αγγειακές παθήσεις, το υπερβολικό βάρος, η ανισορροπία ηλεκτρολυτών στο αίμα, τα προβλήματα με το κυκλοφορικό σύστημα, οι ορμονικές διαταραχές και οι νευρικές.

Οι κράμπες στα πόδια μπορεί να είναι πολύ οδυνηρές και συχνά εμφανίζονται ξαφνικά, αλλά μπορεί να δώσουν προειδοποιητικά σημάδια, όπως το μυρμήγκιασμα και οι συσπάσεις των μυών, πριν αρχίσετε να αισθάνεστε τον απότομο πόνο. Άλλα συμπτώματα είναι το πρήξιμο και ο πόνος. Επίσης, όταν έχετε κράμπες, μπορεί να μην μπορείτε να μετακινήσετε το πόδι σας.

Εάν έχετε κράμπες στα πόδια, μπορείτε να ανακουφίσετε τον πόνο και να αποτρέψετε το πρόβλημα, κάνοντας κάποιες φυσικές θεραπείες αντιμετώπισης.

Εδώ είναι οι 10 καλύτεροι φυσικοί τρόποι για να αντιμετωπίσετε τις κράμπες στα πόδια.

1. Περπάτημα ή Τέντωμα των Ποδιών


Το περπάτημα ή το τέντωμα μπορεί να ανακουφίσει από τις κράμπες στα πόδια

Όταν έχετε κράμπες στα πόδια, το καλύτερο που μπορείτε να κάνετε, είναι να ξεκινήσετε να κάνετε αμέσως σωματική άσκηση. Μια απλή άσκηση όπως το περπάτημα θα σας βοηθήσει αρκετά. Αν και το περπάτημα θα σας προκαλέσει πόνο, σε περίπτωση που δεν είναι έντονος, κάντε μια βόλτα με αργό περπάτημα για λίγη ώρα και σύντομα θα νιώσετε καλύτερα.

Κάνοντας βόλτα, στέλνεται ένα σήμα στον εγκέφαλο ότι ο μυς χρειάζεται να επανέλθει και να χαλαρώσει. Αυτό, θα χαλαρώσει τους σφιχτούς μύες και θα σας ανακουφίσει από τον πόνο και την ταλαιπωρία.

  • Όταν εμφανιστούν οι κράμπες στα πόδια, σταματήστε να κάνετε το οτιδήποτε και τεντώστε ελαφρά τα πόδια σας για 15 έως 30 δευτερόλεπτα κάθε φορά. Στη συνέχεια, κάντε απαλό μασάζ στην περιοχή για να χαλαρώσετε τους σφιχτούς μύες.

  • Εναλλακτικά, μπορείτε απλά να περπατήσετε για να χαλαρώσουν οι σφιχτοί μύες.

  • Για να μειώσετε την πιθανότητα να έχετε κράμπες τη νύχτα, τεντώστε τους μύες των ποδιών σας πριν πάτε για ύπνο. Ο καλύτερος τρόπος για να γίνει αυτό είναι να κάνετε στατικό ποδήλατο για 10 λεπτά πριν κοιμηθείτε.

  • Επιπλέον, θα πρέπει να κάνετε άσκηση καθημερινά. Η τακτική άσκηση βοηθά τους μυς να λειτουργούν σωστά, γεγονός που με τη σειρά του μειώνει τον κίνδυνο να πάθετε κράμπες στα πόδια, ιδιαίτερα κατά τη διάρκεια της νύχτας.


Εάν δεν μπορείτε να ξεκινήσετε γυμναστήριο ή να αφιερώσετε χρόνο για να κάνετε κάποια έντονη άσκηση, δοκιμάστε το περπάτημα. Κάντε γρήγορο περπάτημα για 30 λεπτά καθημερινά.

Προσοχή! Αν το τέντωμα σας προκαλεί έντονο πόνο, σταματήστε να το κάνετε.

2. Μασάζ


Μασάζ για να απαλλαγείτε από τις κράμπες στα πόδια

Το μασάζ είναι μια άλλη αποτελεσματική θεραπεία για να αντιμετωπίσετε τις κράμπες στα πόδια.

Το μασάζ αυξάνει την κυκλοφορία του αίματος, η οποία με τη σειρά της, χαλαρώνει τον σφιγμένο μυ.

Ωστόσο, πριν χρησιμοποιήσετε αυτή τη θεραπεία, θα πρέπει να γνωρίζετε ότι το μασάζ μπορεί να προκαλέσει πολύ πόνο στην αρχή, αλλά σύντομα ο πόνος θα φύγει.

  1. Εφαρμόστε λίγο ζεστό ελαιόλαδο ή λάδι καρύδας στην περιοχή όπου έχετε κράμπα.

  2. Κάντε μασάζ στον μυ για όσο χρειαστεί, μέχρι να χαλαρώσει.

  3. Μετά το μασάζ, τυλίξτε μια ζεστή πετσέτα γύρω από την περιοχή και αφήστε την για λίγες ώρες.

  4. Επαναλάβετε τη διαδικασία, κάθε φορά που υποφέρετε από κράμπες.


3. Βάλτε Τα Πόδια Μέσα Σε Άλατα Θειικού Μαγνησίου


Τα άλατα θειικού μαγνησίου ή αλλιώς Epsom Salt, είναι μια γνωστή και πολύ παλιά θεραπεία για τις κράμπες στα πόδια.

Το μαγνήσιο που περιέχεται στα άλατα θειικού μαγνησίου, χαλαρώνουν και ανακουφίζουν τους μυς.

Επίσης, αυτός ο τύπος φυσικής θεραπείας είναι ένας εύκολος τρόπος για να πάρετε μαγνήσιο, που είναι και μια σημαντική αιτία για τις κράμπες.

  1. Γεμίστε την μπανιέρα σας με ζεστό νερό.

  2. Προσθέστε 2 φλιτζάνια άλατα θειικού μαγνησίου και ανακατέψτε καλά.

  3. Βάλτε τα πόδια σας μέσα στη μπανιέρα για 20 λεπτά.

  4. Συνήθως, αυτός ο τρόπος θεραπείας, αντιμετωπίζει το πρόβλημα.


Προσοχή! Αυτή η θεραπεία, δεν συνιστάται για άτομα που έχουν καρδιακά προβλήματα, υψηλή αρτηριακή πίεση ή διαβήτη.

4. Μηλόξυδο


Για να αντιμετωπίσετε τις κράμπες στα πόδια, το μηλόξυδο έχει εξίσου καλά αποτελέσματα. Είναι πλούσιο σε μέταλλα όπως το κάλιο, το οποίο συμβάλλει στη μείωση της συχνότητας, της έντασης και του πόνου που προκαλούν οι κράμπες στα πόδια.

Επιπλέον, το μηλόξυδο, ελέγχει την ισορροπία των υγρών στο σώμα, αποτρέποντας με αυτόν τον τρόπο την αφυδάτωση, ένα βασικό πρόβλημα που προκαλεί κράμπες.

  • Για να ανακουφιστείτε, ανακατέψτε 1 κουταλιά της σούπας μηλόξυδο σε ένα ποτήρι ζεστό νερό. Πιείτε το και σύντομα θα νιώσετε ανακούφιση από τον πόνο.

  • Για να αποφύγετε τις κράμπες στα πόδια, ανακατέψτε 1 κουταλάκι του γλυκού μηλόξυδο και μέλι μαζί και 1 κουταλιά της σούπας γαλακτικό ασβέστιο σε μισό ποτήρι ζεστό νερό. Μπορείτε να το πίνετε καθημερινά πριν πάτε για ύπνο για να αποφύγετε το πρόβλημα.


5. Μελάσα Blackstrap


Άλλος ένας δοκιμασμένος φυσικός τρόπος για να αντιμετωπίσετε τις κράμπες στα πόδια, είναι η χρήση μελάσας blackstrap.

Η μελάσα blackstrap είναι πλούσια σε ασβέστιο, σίδηρο, κάλιο, μαγνήσιο, μαγγάνιο, βιταμίνη Β6 και σελήνιο. Βοηθά στην χαλάρωση των σφιγμένων μυών. Αυτό, με τη σειρά του, μειώνει τις δυσκολίες που προκαλούν οι κράμπες.

  1. Ανακατέψτε 1 με 2 κουταλάκια του γλυκού μελάσα blackstrap σε 1 φλιτζάνι ζεστό γάλα.

  2. Μπορείτε να πίνετε αυτό το ρόφημα καθημερινά, για μερικές εβδομάδες.



6. Μουστάρδα


Αυτό, μπορεί να σας ακούγεται παράξενο, αλλά πολλοί άνθρωποι έχουν αναφέρει ότι, είχαν άμεση ανακούφιση από τις κράμπες στα πόδια, τρώγοντας απλά μια κουταλιά μουστάρδας.

Ο πραγματικός λόγος για τον οποίο έχει αποτελέσματα δεν είναι ακόμα σαφής, αλλά πιστεύεται, ότι η πικάντικη γεύση της προκαλεί νευρωνική διέγερση, η οποία ρυθμίζει τη λειτουργία των νεύρων, που προκαλούν κράμπες στα πόδια.

  • Μπορείτε να φάτε 1 κουταλάκι του γλυκού μουστάρδα μόλις νιώσετε κράμπες στα πόδια σας. Θα βοηθήσει στην ανακούφιση του πόνου μέσα σε λίγα λεπτά.

  • Αν δεν έχετε μουστάρδα τότε μπορείτε να δοκιμάσετε περίπου 30 γραμμάρια χυμό από τουρσί.


7. Ζεστή Κομπρέσα


Χρησιμοποιήστε ζεστή κομπρέσα για τις κράμπες στα πόδια

Βάλτε μια ζεστή κομπρέσα στην περιοχή του ποδιού σας όπου νιώσατε την κράμπα. Αυτός ο τρόπος θα σας βοηθήσει πολύ στην ανακούφιση του πόνου.

Η θερμότητα χαλαρώνει τους μυς και βοηθά στη μείωση του πόνου, του σφιξίματος ή της κράμπας.

  • Τοποθετήστε μια ζεστή κομπρέσα πάνω από τη περιοχή όπου εμφανίστηκε το πρόβλημα. Κρατήστε την σε αυτό το σημείο μέχρι να αισθανθείτε πιο άνετα.

  • Εναλλακτικά, βάλτε μια πετσέτα μέσα σε ζεστό νερό, στραγγίξτε την καλά και τοποθετήστε την στην περιοχή όπου πονάτε, μέχρι να κρυώσει (η πετσέτα). Επαναλάβετε αυτή τη διαδικασία κάθε λίγα λεπτά μέχρι να εξαφανιστεί ο πόνος.


Δείτε Επίσης: Κρύα Πόδια – 10 Φυσικές Θεραπείες Αντιμετώπισης

8. Κάλιο


Η έλλειψη καλίου μπορεί να εμφανίσει κράμπες στα πόδια. Το κάλιο είναι ένας από τους βασικότερους ηλεκτρολύτες του οργανισμού, μαζί με το νάτριο, που ρυθμίζουν το ηλεκτρικό φορτίο στα κύτταρα. Το σωστό ηλεκτρικό φορτίο που υπάρχει στα κύτταρα, βοηθά στη λειτουργία και στον έλεγχο των μυϊκών συσπάσεων.

Όταν το σώμα περιέχει χαμηλές ποσότητες καλίου, τα κύτταρα δεν είναι σε θέση να ελέγξουν τις συσπάσεις των μυών, με αποτέλεσμα να εμφανίζονται οι κράμπες.

Θα πρέπει να συμπεριλάβετε στη διατροφή σας, αρκετό κάλιο, που θα το βρείτε σε τροφές όπως οι μπανάνες, τα βερίκοκα, τα σταφύλια, το λάχανο, το μπρόκολο, τα πορτοκάλια, το γκρέιπφρουτ, τα ψάρια, το χοιρινό και το αρνίσιο κρέας.

9. Μαγνήσιο


Η έλλειψη μαγνησίου έχει επίσης σχέση με τις κράμπες. Συνήθως, οι γιατροί συστήνουν μαγνήσιο για τη θεραπεία των μυϊκών κραμπών στις έγκυες γυναίκες.

Αυτό το μέταλλο είναι σημαντικό για την υγεία των μυών. Διεγείρει την επαναπρόσληψη ασβεστίου που δυναμώνει τους μυς και προλαμβάνει τις κράμπες.

Επιπλέον, το μαγνήσιο βοηθά στην απορρόφηση του καλίου, το οποίο είναι επίσης σημαντικό για τη λειτουργία των μυών.

Αν έχετε συχνά κράμπες στα πόδια, ελέγξτε τα επίπεδα μαγνησίου στον οργανισμό σας. Αν έχετε έλλειψη από μαγνήσιο, μπορείτε να τρώτε τροφές όπως, κολοκυθόσπορους, σπανάκι, καλαμπόκι, αμύγδαλα, αβοκάντο, μπανάνες, φασόλια, τόφου, γάλα σόγιας, κάσιους, καρύδια και πατάτες.

Σημείωση: Εάν θέλετε να πάρετε συμπλήρωμα, συμβουλευτείτε πρώτα το γιατρό σας.

10. Νερό


Αυξήστε την πρόσληψη νερού για τις κράμπες στα πόδια

Η αφυδάτωση είναι ένας άλλος βασικός παράγοντες όπου εμφανίζονται οι κράμπες στα πόδια. Για να αποφύγετε το πρόβλημα, φροντίστε να πίνετε αρκετό νερό κατά τη διάρκεια όλης της μέρας.

Το νερό είναι σημαντικό για την υγεία των μυών. Προσπαθήστε να πίνετε τουλάχιστον 8 με 10 ποτήρια νερό καθημερινά για να αποφύγετε την αφυδάτωση και να μειώσετε τις πιθανότητες να πάθετε κράμπα. Για να διαπιστώσετε εάν πίνετε αρκετό νερό, ελέγξτε το χρώμα των ούρων σας. Τα ανοιχτόχρωμα ούρα υποδηλώνουν επαρκή ενυδάτωση, ενώ τα πιο σκούρα ούρα υποδηλώνουν ανεπαρκή ενυδάτωση.

Μαζί με το νερό, μπορείτε να τρώτε περισσότερα φρούτα και λαχανικά για να καταπολεμήσετε την αφυδάτωση και να αποτρέψετε τις κράμπες στα πόδια.

Επίσης, αποφεύγετε να πίνετε πολύ τσάι, καφέ, αλκοόλ και ανθρακούχα αναψυκτικά, γιατί μπορούν να επιδεινώσουν την κατάσταση.

Χρήσιμες Συμβουλές

  • Η κατανάλωση τροφών που έχουν υποστεί ζύμωση, μπορεί να σας βοηθήσει να μειώσετε τις κράμπες στα πόδια.

  • Τα ενεργειακά ποτά που περιέχουν ηλεκτρολύτες μπορεί να βοηθήσουν στην πρόληψη του προβλήματος.

  • Για να βελτιωθεί η κυκλοφορία του αίματος και να αποφευχθούν οι κράμπες στα πόδια, δοκιμάστε 1 κουταλιά της σούπας μαγιά μπύρας τη μέρα.

  • Τα χαμηλά επίπεδα βιταμίνης Β μπορεί επίσης να αυξήσουν τις κράμπες. Πάρτε περισσότερη βιταμίνη Β καταναλώνοντας αυγά, ψάρια, δημητριακά ολικής αλέσεως και όσπρια.

  • Μείνετε μακριά από το αλκοόλ, καθώς μπορεί να προκαλέσει αφυδάτωση, μια βασική αιτία που προκαλεί κράμπες στα πόδια.

  • Φορέστε τα κατάλληλα παπούτσια όταν κάνετε άσκηση, για να μην ασκείτε επιπλέον πίεση στους μύες και προκαλούνται κράμπες.

  • Να πίνετε ένα ποτήρι ζεστό γάλα πριν πάτε για ύπνο. Είναι ένας αποτελεσματικός τρόπος για να μην πάθετε κράμπες στα πόδια.

  • Το τσάι τζίντζερ, το τσάι χαμομηλιού και τσάι βατόμουρο, είναι επίσης εξαιρετικές επιλογές, για να αντιμετωπίσετε τις κράμπες στα πόδια.





Σχόλια