Μυϊκή Αδυναμία - 10 Φυσικοί Τρόποι Αντιμετώπισης

Η μυϊκή αδυναμία είναι πολύ συχνό φαινόμενο, ιδιαίτερα σε άτομα που κάνουν τακτική άσκηση. Για παράδειγμα, μετά από μια έντονη προπόνηση, οι μύες σας εξασθενούν, αλλά σύντομα θα ανακάμψουν μετά από ξεκούραση. Ωστόσο, αν η μυϊκή αδυναμία επιμένει, τότε το πρόβλημα θα πρέπει να λυθεί άμεσα.

Αν νιώθετε μυϊκή αδυναμία, τότε μπορεί να οφείλεται σε έντονη κόπωση, σε απουσία ενεργητικότητας και σε εξάντληση του σώματος.

Εκτός από την αδυναμία των μυών σας, μπορείτε επίσης να εμφανίσετε συμπτώματα όπως, αίσθημα καψίματος σε ένα συγκεκριμένο μέρος του σώματος, συχνές πτώσεις, απώλεια συντονισμού μεταξύ των μυών, μυϊκούς σπασμούς, μυϊκούς πόνους, τραυματισμούς και συσπάσεις.

Μην αντιμετωπίζετε το πρόβλημα σαν να μην συμβαίνει τίποτα, αφού όταν επιμένει η μυϊκή αδυναμία, μπορεί να είναι ένδειξη ότι υπάρχει κάποιο πρόβλημα με την υγεία σας. Στην πραγματικότητα, αρκετά προβλήματα υγείας μπορούν να προκαλέσουν μυϊκή αδυναμία.

Μερικά από αυτά τα προβλήματα είναι το σύνδρομο χρόνιας κόπωσης, η μυϊκή δυστροφία, η υποτονία (μειωμένος μυϊκός τόνος), η περιφερική νευροπάθεια, η νόσος Graves, ο υποθυρεοειδισμός, η υπερασβεστιαιμία, ο ρευματικός πυρετός, η αλλαντίαση και παρατεταμένη ακινησία/ανάπαυση στο κρεβάτι.

Εάν έχετε μυϊκή αδυναμία χωρίς να υπάρχει προφανής λόγος, κλείστε ραντεβού με τον γιατρό σας για να γίνει η σωστή διάγνωση. Μόλις γίνει γνωστή η αιτία, μπορείτε να επιλέξετε το σωστό τρόπο θεραπείας.

Εν τω μεταξύ, μπορείτε να δοκιμάσετε μερικές απλές και αποτελεσματικές φυσικές θεραπείες για την αντιμετώπιση της μυϊκής αδυναμίας.

Εδώ είναι 10 φυσικοί τρόποι για να αντιμετωπίσετε τη μυϊκή αδυναμία.

1. Μπάνιο Με Άλατα Epsom


Για να αντιμετωπίσετε τη μυϊκή αδυναμία, μπορείτε να κάνετε μπάνιο μια φορά την εβδομάδα με άλατα Epsom ή αλλιώς άλατα θειικού μαγνησίου.

Τα άλατα Epsom, είναι πλούσια σε μαγνήσιο και βοηθούν στην αύξηση των επιπέδων μαγνησίου στο σώμα σας, το οποίο είναι απαραίτητο για την καλή λειτουργία των μυών σας.

Επίσης, το μαγνήσιο που περιέχεται στα άλατα Epsom, χαλαρώνουν και ανακουφίζουν τους μύες από την ένταση. Στην πραγματικότητα, οι συχνοί μυϊκοί σπασμοί και οι κράμπες που εμφανίζονται στα πόδια, είναι συμπτώματα που προκαλούνται από την έλλειψη μαγνησίου.

  1. Γεμίστε τη μπανιέρα σας με ζεστό νερό.

  2. Προσθέστε 2 φλιτζάνια άλατα Epsom και ανακατέψτε με το χέρι σας για να διαλυθούν καλά.

  3. Απολαύστε αυτό το χαλαρωτικό μπάνιο για τουλάχιστον 15 με 20 λεπτά, μία φορά την εβδομάδα.


2. Άσκηση


Εάν νομίζετε ότι δεν πρέπει να κάνετε άσκηση όταν νιώθετε μυϊκή αδυναμία, κάνετε μεγάλο λάθος.

Οι ασκήσεις χαμηλής έντασης, είναι απαραίτητες και βοηθούν στην αύξηση της μυϊκής δύναμης και στη βελτίωση της κυκλοφορίας του αίματος στο σώμα σας.

Μια από τις καλύτερες ασκήσεις που πρέπει να κάνετε καθημερινά είναι το περπάτημα. Προσπαθήστε να περπατάτε 5 φορές την εβδομάδα για τουλάχιστον 30 λεπτά. Εάν έχετε δυσκολία στο περπάτημα, συμβουλευτείτε το γιατρό σας.

Μαζί με το περπάτημα, μπορείτε επίσης να δοκιμάσετε να κάνετε κολύμπι, τζόκινγκ, τρέξιμο, ποδηλασία, πεζοπορία και παρόμοιες ασκήσεις για να τονώσετε τους αδύναμους μύες σας.

Μπορείτε επίσης να δοκιμάσετε να κάνετε γιόγκα για να διατηρήσετε σε υψηλά επίπεδα την ενέργειά σας.

3. Μασάζ Με Λάδι


Μασάζ με λάδι για την μυϊκή αδυναμία


Το κανονικό μασάζ με λάδι, βοηθά στην αύξηση της ροής του αίματος στην επιφάνεια του δέρματος. Αυτό με τη σειρά του, χαλαρώνει τους μύες και βελτιώνει την κυκλοφορία του αίματος, έτσι ώστε να φτάσουν περισσότερα θρεπτικά συστατικά στου μύες και να δυναμώσουν. Αυτή η διαδικασία, βοηθά στην πρόληψη και στη θεραπεία της μυϊκής αδυναμίας.

  1. Ζεστάνετε λίγο λάδι ελιάς, καρύδας ή μουστάρδας (όποιο λάδι θέλετε εσείς).

  2. Απλώστε το ζεστό λάδι στο σώμα και ειδικά στα πόδια σας.

  3. Κάντε απαλό μασάζ για 10 έως 15 λεπτά.

  4. Χρησιμοποιήστε αυτό το φυσικό τρόπο θεραπείας αρκετές φορές μέσα στη μέρα, για μερικές ημέρες.


4. Πιείτε Νερό


Μια από τις κύριες αιτίες που προκαλούν μυϊκή αδυναμία, είναι η αφυδάτωση. Θα πρέπει να ενυδατώνετε συνεχώς τον οργανισμό σας, για να ενισχύσετε το μυϊκό σας σύστημα.

  • Θα πρέπει να πίνετε 8 με 10 ποτήρια νερό καθ 'όλη τη διάρκεια της ημέρας για να αποφύγετε την αφυδάτωση.

  • Μαζί με το νερό, μπορείτε να τρώτε περισσότερα φρούτα και λαχανικά για να διατηρήσετε το σώμα σας ενυδατωμένο.


Αποφύγετε το αλκοόλ και τα ροφήματα που περιέχουν καφεΐνη, τα οποία μπορεί να προκαλέσουν αφυδάτωση.

Προσοχή! Εάν αντιμετωπίζετε πρόβλημα με τα νεφρά, συμβουλευτείτε το γιατρό σας πριν αποφασίσετε να πίνετε πολλά υγρά.

5. Βιταμίνη D


Βιταμίνη D

Η έλλειψη βιταμίνης D έχει σχέση με τη μυϊκή αδυναμία, επομένως είναι σημαντικό να καλύψετε τις ανάγκες σας σε βιταμίνη D, η οποία είναι απαραίτητη για τον οργανισμό σας.

Η βιταμίνη D βοηθά στη ρύθμιση του ασβεστίου, το οποίο είναι σημαντικό για την υγεία των μυών.

  • Για να βοηθήσετε το σώμα σας να παράγει βιταμίνη D, μπορείτε να βγαίνετε για λίγη ώρα στον ήλιο. Βγείτε στον ήλιο νωρίς το πρωί και καθήστε για 10 έως 15 λεπτά κάθε μέρα. Προσοχή όμως, γιατί δεν θα πρέπει να βγαίνετε στον ήλιο τις μεσημεριανές ώρες, ειδικά το καλοκαίρι, για να αποφεύγετε τις υπεριώδεις ακτίνες του ήλιου UV.

  • Επίσης, μπορείτε να τρώτε περισσότερες τροφές που είναι πλούσιες σε βιταμίνη D, όπως ο σολομός, οι σαρδέλες, το σκουμπρί, το εμπλουτισμένο γάλα, το χυμό πορτοκαλιού και τα δημητριακά. Μπορείτε επίσης, να πάρετε ένα συμπλήρωμα, αφού συμβουλευτείτε πρώτα το γιατρό σας.



6. Μελάσα


Μελάσα

Η μελάσα, είναι ένα πολύ αποτελεσματικό φάρμακο, το οποίο διατηρεί δυνατούς τους μύες και αποτρέπει τη μυϊκή αδυναμία.

Υπάρχουν μερικά θρεπτικά συστατικά που έχει η μελάσα, τα οποία διατηρούν υγιείς τους μύες σας. Για παράδειγμα, έχει ασβέστιο, το οποίο δίνει ενέργεια στους μύες, αλλά και κάλιο, το οποίο διατηρεί την ισορροπία των ηλεκτρολυτών στο σώμα.

  • Ανακατέψτε 1 κουταλιά της σούπας μελάσα σε ένα φλιτζάνι με ζεστό γάλα. Μπορείτε να το πίνετε μια φορά την ημέρα.

  • Εναλλακτικά, ανακατέψτε 2 κουταλάκια του γλυκού μελάσα και 2 κουταλάκια του γλυκού μη φιλτραρισμένο μηλόξυδο σε 1 φλιτζάνι με νερό. Μπορείτε να το πίνετε μια φορά την ημέρα.


7. Μπανάνες


Όταν νιώθετε μυϊκή αδυναμία, φάτε μερικές μπανάνες την ημέρα. Οι μπανάνες, περιέχουν κάλιο, το οποίο διατηρεί δυνατούς τους μύες, έτσι ώστε να δουλεύουν καλά.

Στην πραγματικότητα, η έλλειψη καλίου συνδέεται με μυϊκή αδυναμία, κόπωση και κράμπες, οι οποίες κάνουν τακτικά την εμφάνισή τους.

  • Φάτε 2 - 3 ώριμες μπανάνες μαζί με 1 κουταλιά της σούπας μέλι κάθε μέρα.

  • Μπορείτε επίσης να πιείτε ένα μιλκσέικ μπανάνας κάθε μέρα για να πάρετε κάλιο και ασβέστιο.


Δείτε Επίσης: Μπανάνα – Ιδιότητες, Διατροφική Αξία Και Οφέλη Για Την Υγεία

8. Γάλα


Το γάλα είναι εξαιρετικά πλούσιο σε θρεπτικά συστατικά και θεωρείται η καλύτερη πηγή βιταμινών Β, που είναι απαραίτητες για την υγεία των μυών και μειώνουν τη μυϊκή αδυναμία. Επίσης, είναι μια καλή πηγή ασβεστίου που δυναμώνει τους μυς σας.

Επίσης, για να αναπληρώσετε τους ηλεκτρολύτες σας και να ενυδατώσετε τον οργανισμό σας, μπορείτε να πίνετε γάλα.

  • Να πίνετε 1 με 2 ποτήρια γάλα ή ροφήματα που περιέχουν γάλα, κάθε μέρα.

  • Εναλλακτικά, βράστε 1 φλιτζάνι με γάλα. Προσθέστε 2 κουταλιές της σούπας μέλι και 1 κουταλιά της σούπας γλυκόριζα. Ανακατέψτε τα καλά και μπορείτε να το πίνετε δύο φορές την ημέρα.


9. Ινδικό Φραγκοστάφυλο


Ινδικό Φραγκοστάφυλο

Το ινδικό φραγκοστάφυλο, γνωστό και ως άμλα (amla), είναι ένα εξαιρετικά θρεπτικό φρούτο που μπορεί να βελτιώσει την υγεία των μυών σας.

Το ινδικό φραγκοστάφυλο είναι μια καλή πηγή πρωτεϊνών, ασβεστίου, σιδήρου και βιταμίνης C. Όλα αυτά τα θρεπτικά συστατικά μαζί, είναι απαραίτητα για τη σωστή λειτουργία των μυών και αποτρέπουν τη μυϊκή αδυναμία.

Επιπλέον, εάν τρώτε μόνο ένα ινδικό φραγκοστάφυλο κάθε μέρα, θα ενισχύσετε και το ανοσοποιητικό σας σύστημα.

  1. Πάρτε ινδικό φραγκοστάφυλο και πιέστε το για να βγάλετε το χυμό του.

  2. Ανακατέψτε 2 κουταλιές της σούπας χυμό φραγκοστάφυλου και 2 κουταλιές της σούπας μέλι.

  3. Μπορείτε να πίνετε αυτό το ρόφημα 2 ή 3 φορές την ημέρα.


10. Πατάτες


Και οι πατάτες μπορούν να βοηθήσουν στην αντιμετώπιση της μυϊκής αδυναμίας.

Βάλτε μερικές πατάτες μέσα στο νερό και αφήστε τις για όλο το βράδυ. Στη συνέχεια, βάλτε τις σε ένα μπλέντερ για να βγάλουν τον χυμό τους, ο οποίος περιέχει πολύ κάλιο.

Μπορείτε να πιείτε τον χυμό, ο οποίος ενισχύει και βελτιώνει τις κινήσεις των μυών. Επίσης, μπορείτε να τις βράσετε ή να τις ψήσετε.

Χρήσιμες Συμβουλές

  • Πριν από την άσκηση, αφιερώστε λίγο χρόνο για να κάνετε προθέρμανση, τεντώνοντας τους μύες σας. Επίσης, μετά την άσκηση, θα πρέπει να κάνετε μερικές ασκήσεις stretching (διατατικές ακήσεις).

  • Κοιμηθείτε τουλάχιστον 6 έως 8 ώρες για να βοηθήσετε το σώμα και τους μύες σας να ανακάμψουν.

  • Κάντε ένα ζεστό ντους πριν πάτε για ύπνο και μετά από την προπόνηση.

  • Αποφύγετε το κάπνισμα, τη καφεΐνη και το αλκοόλ.

  • Μην κάθεστε πολύ ώρα στον ήλιο και σε ζεστό περιβάλλον.

  • Η μυϊκή αδυναμία μπορεί να σημαίνει και έλλειψη καλίου ή μαγνησίου, οπότε θα πρέπει να τρώτε περισσότερες τροφές που είναι πλούσιες σε κάλιο και μαγνήσιο.

  • Να τρώτε περισσότερες τροφές που περιέχουν βιταμίνη Β και D για να χτίσετε δυνατούς μύες.

  • Αποφύγετε να τρώτε τροφές με υψηλή περιεκτικότητα σε κορεσμένα λιπαρά.


Χρησιμοποιήστε αυτές τις θεραπείες για να αντιμετωπίσετε τη μυϊκή αδυναμία. Θα έχετε περισσότερη ενέργεια και θα αναζωογονήσετε το σώμα σας, μετά τη χρήση αυτών των φυσικών τρόπων. Δε θα πρέπει να ξεχνάτε πως, όταν το πρόβλημα γίνεται πιο έντονο και επιμένει, θα πρέπει να απευθυνθείτε σε κάποιον ειδικό.



Σχόλια