Πόνος Στον Ώμο - 10 Φυσικές Θεραπείες Για Γρήγορη Αντιμετώπιση

Σημείωση: Εάν ο πόνος στον ώμο είναι πολύ σοβαρός ή χρόνιος, συμβουλευτείτε έναν γιατρό για τη σωστή διάγνωση και θεραπεία.

Ο πόνος στον ώμο, μπορεί να εμφανιστεί στον οποιονδήποτε και μπορεί να είναι πρόβλημα των μυών, των τενόντων ή των συνδέσμων. Μόλις ο ώμος σας αρχίσει να πονάει, τότε είναι πολύ δύσκολο να συγκεντρωθείτε σε οτιδήποτε άλλο κι αν κάνετε. Αυτό συμβαίνει γιατί, ο ώμος είναι κινείται συνεχώς και μπορεί να καταπονηθεί πολύ εύκολα.

Πολλοί άνθρωποι όλων των ηλικιών, μπορεί να νιώσουν πόνο στον ώμο. Ωστόσο, οι άνθρωποι που κάνουν καθιστική ζωή και η δουλεία τους είναι σε γραφείο, έχουν λιγότερες πιθανότητες να αντιμετωπίσουν αυτό το πρόβλημα, σε σχέση με όσους κάνουν χειρονακτικές εργασίες. Επίσης, σημαντικό πρόβλημα αντιμετωπίζουν και πολύ αθλητές που χρησιμοποιούν τα χέρια τους, όπως για παράδειγμα αυτοί που κάνουν ακόντιο ή αυτοί που παίζουν μπάσκετ.

Ο πόνος στον ώμο, μπορεί να προκληθεί από διάφορες αιτίες. Μια βασική αιτία είναι ο τραυματισμός των μαλακών ιστών, που συμπεριλαμβανομένων των μυών, των τενόντων και των συνδέσμων που βρίσκονται στον ώμο. Οι μαλακοί ιστοί, μπορεί να τραυματιστούν λόγω υπερβολικής χρήσης του ώμου.

Μερικές φορές, ο πόνος μπορεί να οφείλεται και σε τραυματισμό του δικεφάλου. Άλλες αιτίες που προκαλούν πόνο στον ώμο είναι η αρθρίτιδα, η θυλακίτιδα, η τενοντίτιδα, ο επιχείλιος χόνδρος ο οποίος έχει σκιστεί, ένα κάταγμα στον ώμο και ο παγωμένος ώμος (εμφανίζεται με φλεγμονή και δυσκαμψία).

Επίσης, ο πόνος στον ώμο, μπορεί να προκληθεί από ορισμένες ασθένειες, όπως πόνος στον αυχένα, αλλά και ασθένειες του ήπατος, της καρδιάς ή της χοληδόχου κύστης.

Εκτός από τον πόνο, μπορεί να εμφανιστούν συμπτώματα όπως οίδημα και δυσκολία στην κίνηση του ώμου. Εάν ο πόνος στον ώμο σας, είναι ελαφρύς, τότε μπορείτε να τον αντιμετωπίσετε με φυσικούς τρόπους. Ωστόσο θα πρέπει να συμβουλευτείτε τον γιατρό σας εάν τα συμπτώματα επιδεινώνονται.

Εδώ είναι 10 φυσικές θεραπείες για να αντιμετωπιστεί γρήγορα ο πόνος στον ώμο.

1. Κρύα Κομπρέσα


Η κρύα κομπρέσα είναι ιδιαίτερα αποτελεσματική για να ανακουφιστείτε από τον πόνο στον ώμο. Όταν η θερμοκρασία είναι κρύα, μουδιάζει την περιοχή, με αποτέλεσμα να μειώνεται η φλεγμονή και ο πόνος στον ώμο.

  1. Τοποθετήστε μερικά παγάκια σε μια πλαστική σακούλα και τυλίξτε την με μια λεπτή πετσέτα.

  2. Τοποθετήστε την στην πληγείσα περιοχή για 10 έως 15 λεπτά.

  3. Επαναλάβετε μερικές φορές την ημέρα για μερικές ημέρες.


Μπορείτε επίσης να βρέξετε μια πετσέτα με κρύο νερό και να την βάλετε στον ώμο.

Προσοχή! Μην τοποθετείτε τον πάγο (σκέτο) απευθείας επάνω στο δέρμα σας. Μπορεί να προκαλέσει κρυοπαγήματα.

2. Ζεστή Κομπρέσα


Όπως η κρύα κομπρέσα, έτσι και η ζεστή κομπρέσα βοηθάει στην αντιμετώπιση του πόνου στον ώμο, της φλεγμονής και του πρηξίματος. Το καλύτερο, είναι να χρησιμοποιήσετε ζεστή κομπρέσα μετά από 48 ώρες από την εμφάνιση του τραυματισμού. Η ζεστή κομπρέσα, ανακουφίζει επίσης από τον πόνο στους μύες που είναι πιασμένοι.

  • Γεμίστε μια τσάντα με ζεστό νερό και βάλτε την επάνω στο σημείο όπου πονάτε για 10 έως 15 λεπτά. Επαναλάβετε τη διαδικασία μερικές φορές την ημέρα, έως ότου ανακουφιστείτε εντελώς από τον πόνο.

  • Επίσης, εάν θέλετε να φύγει ο πόνος στον ώμο, μπορείτε να ρίχνετε ζεστό νερό στο ντους (όχι πολύ ζεστό) για 5 έως 10 λεπτά. Μπορείτε να κάνετε ζεστά ντους δύο φορές την ημέρα.


Δείτε Επίσης: Μυϊκή Αδυναμία – 10 Φυσικοί Τρόποι Αντιμετώπισης

3. Νάρθηκας Ώμου


Ο νάρθηκας ώμου, είναι επίσης πολύ αποτελεσματικός για να αντιμετωπιστεί ο πόνος στον ώμο, αφού μειώνει το πρήξιμο. Επίσης, στηρίζει τον ώμο και σας κάνει να νιώθετε πιο άνετα.

Μπορείτε να δέσετε με ένα νάρθηκα την περιοχή του ώμου όπου πονάτε, τον οποίο μπορείτε να βρείτε εύκολα στην αγορά. Αφήστε το για λίγες ημέρες ή μέχρι να φύγει ο πόνος και το πρήξιμο.

Προσοχή! Μην δένετε πολύ σφιχτά το νάρθηκα, γιατί μπορεί να μειώσει την κυκλοφορία του αίματος και να επιδεινώσει την κατάσταση.

4. Μπάνιο Με Άλατα Epsom


Μπάνιο Με Άλατα Epsom

Τα άλατα Epsom έχουν θειικό μαγνήσιο και μπορεί να βοηθήσει στην μείωση του πόνου στον ώμο. Επίσης, βοηθάει στη βελτίωση της κυκλοφορίας του αίματος και χαλαρώνει τους καταπονημένους μυς των ώμων. Μειώνει το στρες και την πίεση που νιώθετε σε όλο σας το σώμα.

  1. Γεμίστε την μπανιέρα σας με χλιαρό προς ζεστό, νερό.

  2. Προσθέστε 2 φλιτζάνια άλατα epsom και ανακατέψτε καλά για να διαλυθούν μέσα στο νερό.

  3. Μπείτε μέσα στην μπανιέρα και μείνετε για 20 έως 25 λεπτά.

  4. Ακολουθήστε αυτή τη διαδικασία μέχρι 3 φορές την εβδομάδα, για να μειωθεί ή να αντιμετωπιστεί ο πόνος στον ώμο.


5. Μασάζ


Μασάζ Για Τον Πόνο Στον Ώμο

Το μασάζ είναι ένας καλός τρόπος για να μειωθεί ο πόνος στον ώμο. Ένα απαλό μασάζ, θα βγάλει όλη την πίεση και την ένταση που έχουν οι μύες των ώμων. Επιπλέον, θα βελτιώσει την κυκλοφορία του αίματος και θα μειώσει την ακαμψία και το πρήξιμο.

Βάλτε κάποιον που ξέρει, να σας κάνει πολύ καλό μασάζ στον ώμο σας. Για να κάνετε μασάζ, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε ελαιόλαδο, λάδι καρύδας, σησαμέλαιο ή λάδι μουστάρδας.

  1. Ζεσταίνετε ελαφριά το λάδι και το απλώνετε στον ώμο.

  2. Πιέστε απαλά τους μύες των ώμων σας ασκώντας τους πολύ μικρή πίεση για να ανακουφιστείτε από τον πόνο και να ενισχύσετε τη ροή του αίματος.

  3. Κάντε μασάζ για περίπου 10 λεπτά και στη συνέχεια, βάλτε μια ζεστή πετσέτα στην περιοχή όπου πονάτε για να έχετε καλύτερα αποτελέσματα.

  4. Κάντε αυτή τη θεραπεία με μασάζ μερικές φορές την ημέρα έως ότου υποχωρήσει ο πόνος.


Προσοχή! Μην κάνετε μασάζ στην τραυματισμένη περιοχή εάν σας προκαλεί πόνο τη στιγμή που την πιέζετε.

6. Κουρκουμάς


Εάν θέλετε να μειωθεί ο πόνος στον ώμο σας, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε τον κουρκουμά. Ο κουρκουμάς, έχει αντιοξειδωτικές και αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες που βοηθούν στη μείωση του πόνου και του πρηξίματος.

  • Φτιάξτε ένα μείγμα, ανακατεύοντας 2 κουταλιές της σούπας σκόνη κουρκουμά και 1 ή περισσότερες κουταλιές της σούπας λάδι καρύδας. Τρίψτε το μείγμα στην περιοχή όπου πονάτε και αφήστε το μέχρι να στεγνώσει. Ξεπλύνετε με ζεστό νερό. Επαναλάβετε τη διαδικασία δύο φορές την ημέρα μέχρι να εξαφανιστεί ο πόνος.

  • Προσθέστε 1 κουταλάκι του γλυκού σκόνη κουρκουμά σε 1 φλιτζάνι με γάλα και βράστε το. Βάλτε λίγο μέλι και μπορείτε να το πίνετε δύο φορές την ημέρα. Αυτό θα σας βοηθήσει στην όλη διαδικασία της θεραπείας.

  • Επίσης, μπορείτε να παίρνετε φυτικές κάψουλες με κουρκουμά έως και 3 φορές την ημέρα. Συμβουλευτείτε το γιατρό σας για τη σωστή δοσολογία.


Προσοχή! Μην καταναλώνετε μεγάλη ποσότητα κουρκουμά, εάν παίρνετε κάποιο φάρμακο για την πήξη του αίματος.

7. Μηλόξυδο


Μηλόξυδο

Για να αντιμετωπιστεί ο πόνος στον ώμο, άλλη μια αποτελεσματική μέθοδο, είναι το μηλόξυδο. Το μηλόξυδο, έχει αντιφλεγμονώδεις και αλκαλικές ιδιότητες που μπορούν να βοηθήσουν στη μείωση του πόνου και της φλεγμονής.

  • Προσθέστε 2 φλιτζάνια ακατέργαστο μη φιλτραρισμένο μηλόξυδο μέσα στην μπανιέρα με ζεστό νερό. Μπείτε μέσα και μείνετε για 20 έως 30 λεπτά. Απολαύστε αυτό το χαλαρωτικό μπάνιο μια φορά την ημέρα για λίγες ημέρες.

  • Επίσης, μπορείτε να πίνετε ένα ποτήρι ζεστό νερό ανακατεμένο με 1 κουταλιά της σούπας ακατέργαστο, μη φιλτραρισμένο μηλόξυδο και λίγο μέλι, δύο φορές την ημέρα για μια εβδομάδα για πιο γρήγορα αποτελέσματα.


8. Τζίντζερ


Το τζίντζερ, έχει αντιοξειδωτικές και αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες που βοηθούν στο να μειωθεί ο πόνος στον ώμο και οποιαδήποτε φλεγμονή δημιουργηθεί. Επιπλέον, βελτιώνει την κυκλοφορία του αίματος η οποία ανακουφίζει γρήγορα από τον πόνο.

  • Μπορείτε να πίνετε 2 με 3 φλιτζάνια τσάι τζίντζερ καθημερινά. Για να φτιάξετε το τσάι, σιγοβράζετε για 10 λεπτά 1½ έως 2 φλιτζάνια με νερό, ρίχνοντας μέσα 1 κουταλιά της σούπας τζίντζερ. Προσθέστε λίγο μέλι για καλύτερη γεύση και πιείτε το.

  • Μπορείτε επίσης να πάρετε φυτικές κάψουλες τζίντζερ μετά από συνεννόηση με το γιατρό σας.


Μπορείτε να διαβάσετε εδώ ποια είναι τα οφέλη που έχει το τζίντζερ για την υγεία.

9. Έλαιο Λεβάντας


Για να αντιμετωπιστεί ο πόνος στον ώμο, άλλη μια καλή μέθοδος, είναι να χρησιμοποιήσετε έλαιο λεβάντας. Το αιθέριο έλαιο λεβάντας, μπορεί να χαλαρώσει τους κουρασμένους μύες. Αυτό με τη σειρά του, μειώνει τον πόνο και τη φλεγμονή.

  • Προσθέστε μερικές σταγόνες αιθέριου ελαίου λεβάντας μέσα στη μπανιέρα όπου την έχετε γεμίσει με ζεστό νερό. Απολαύστε ένα χαλαρωτικό μπάνιο για 30 λεπτά. Κάντε το αυτό μία φορά την ημέρα για να χαλαρώσουν οι μύες των ώμων σας.

  • Ανακατέψτε μερικές σταγόνες αιθέριο έλαιο λεβάντας μαζί με 1 με 2 κουταλιές ζεστό ελαιόλαδο. Χρησιμοποιήστε το για να κάνετε μασάζ στους πονεμένους μύες των ώμων σας για 10 λεπτά, δύο φορές την ημέρα για μερικές ημέρες.


10. Τριφύλλι (αλφάλφα)


Φύλλα Αλφάλφα

Το τριφύλλι (αλφάλφα), βοηθάει στο να μειωθεί ή και να αντιμετωπιστεί ο πόνος στον ώμο. Ανακουφίζει από τον πόνο και το πρήξιμο και βελτιώνει την κυκλοφορία του αίματος σε όλο το σώμα.

  • Φτιάξτε 1 ή 2 φλιτζάνια ζεστό τσάι από τριφύλλι (αλφάλφα) και μπορείτε να το πίνετε για μερικές ημέρες για να αντιμετωπίσετε το πρόβλημα που έχετε στον ώμο σας. Για να φτιάξετε το τσάι, προσθέστε 1 κουταλάκι του γλυκού αποξηραμένα φύλλα τριφυλλιού μέσα σε ένα φλιτζάνι με ζεστό νερό. Αφήστε το για 5 λεπτά, το στραγγίζετε και το πίνετε.

  • Επίσης, μπορείτε να πάρετε αλφάλφα σε ταμπλέτες, αλλά αφού πρώτα συμβουλευτείτε το γιατρό σας.


Χρήσιμες Συμβουλές

  • Φροντίστε τον ώμο σας όσο το δυνατόν περισσότερο για λίγες μέρες, για να θεραπεύσετε πιο γρήγορα τον πόνο.

  • Χρησιμοποιήστε μερικά μαξιλάρια για να ακουμπήσετε τον πονεμένο σας ώμο, για να μειώσετε τον πόνο και το πρήξιμο.

  • Βελτίωσε τη στάση του σώματος για να επουλωθεί ο πόνος στον ώμο γρηγορότερα.

  • Μπορείτε να δοκιμάσετε μερικές απλές ασκήσεις με τέντωμα του λαιμού, για να αντιμετωπίσετε το πρόβλημα.

  • Χρησιμοποιήστε ένα πιο χοντρό μαξιλάρι ενώ κοιμάστε για να δώσετε αρκετή υποστήριξη στο λαιμό και στον ώμο σας.

  • Δοκιμάστε το βελονισμό για γρήγορη αποκατάσταση.

  • Κάντε κάποιες ελαφριές ασκήσεις τεντώματος του ώμου για να αντιμετωπιστεί ο πόνος στον ώμο. Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε πολλές διαφορετικές μεθόδους τεντώματος. Αν δεν είστε σίγουροι, συμβουλευτείτε έναν ειδικό.

  • Μην καπνίζετε, γιατί το κάπνισμα μπορεί να επιβραδύνει τη διαδικασία επούλωσης.


Για να αντιμετωπιστεί γρήγορα ο πόνος στον ώμο, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε τις παραπάνω φυσικές θεραπείες, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν θα επισκεφτείτε έναν γιατρό, ειδικά όταν τα συμπτώματα επιδεινώνονται και ο πόνος γίνεται εντονότερος.



Σχόλια