Δυσκοιλιότητα – Αιτίες, Συμπτώματα Και Φυσική Αντιμετώπιση

Η δυσκοιλιότητα, είναι ένα από τα πιο συχνά πεπτικά προβλήματα, το οποίο ταλαιπωρεί πολλούς ανθρώπους κάθε ηλικίας.

Η δυσκοιλιότητα ιατρικά ή ο όρος δυσκοίλιος, χαρακτηρίζει τα άτομα που έχουν τρεις ή και λιγότερες κενώσεις την εβδομάδα. Σε περίπτωση που είναι πολύ έντονο το πρόβλημα της δυσκοιλιότητας, τότε οι κενώσεις μειώνονται σε λιγότερο από δύο ή ακόμη και μία την εβδομάδα.

Όταν η τροφή περνάει μέσα από το παχύ έντερο, τότε τα υγρά απορροφώνται από τη βλεννογόνο και τα κόπρανα, γίνονται μικρά, ξηρά και σκληρά. Οπότε, τα κόπρανα μόλις φτάσουν στο ορθό, τότε το άτομο δυσκολεύεται κατά την αφόδευση.

Αιτίες Της Δυσκοιλιότητας


Ορισμένες από τις κύριες αιτίες της δυσκοιλιότητας είναι η κακή διατροφή με ελάχιστε φυτικές ίνες, η ανεπαρκής πρόσληψη νερού, έλλειψη σωματικής άσκησης και δραστηριότητας, η εγκυμοσύνη, αλλαγές στη καθημερινή ρουτίνα, η αδυναμία των κοιλιακών μυών, οι αιμορροΐδες, το άγχος και ορισμένα φάρμακα όπως τα υπερτασικά και τα αντικαταθλιπτικά και η εντερική απόφραξη.

Συμπτώματα Που Έχει Η Δυσκοιλιότητα


Τα συμπτώματα της δυσκοιλιότητας είναι το φούσκωμα στην κοιλία, ο πόνος στο στομάχι, οι κοιλιακές κράμπες, η ναυτία, τα ασυνήθιστα μικρά ή μεγάλα κόπρανα, η οξύτητα, η της απώλεια όρεξης, η κακή αναπνοή, η κεφαλαλγία, η κατάθλιψη, η ακμή και τα στοματικά έλκη.

style="display:block; text-align:center;"
data-ad-layout="in-article"
data-ad-format="fluid"
data-ad-client="ca-pub-6674948291416884"
data-ad-slot="9023443470">


Αυτό το πρόβλημα μπορεί να αντιμετωπιστεί με φυσικούς τρόπους θεραπείας, αν και συνήθως προκαλεί δυσφορία. Υπάρχουν πολλές φυσικές θεραπείες για να ενισχύσετε τη λειτουργία του πεπτικού σας συστήματος και να αντιμετωπίσετε τη δυσκοιλιότητα. Είναι πολύ εύκολο να τις εφαρμόσετε και έχουν πολύ καλά αποτελέσματα.

Εδώ είναι 12 φυσικοί τρόποι θεραπείας για να αντιμετωπίσετε τη δυσκοιλιότητα.

1. Λεμόνια


Χυμός από λεμόνια

Τα λεμόνια και συγκεκριμένα ο χυμός λεμονιού, μπορεί να αντιμετωπίσει τη δυσκοιλιότητα. Αυτή είναι μια από τις πιο απλές και αποτελεσματικές θεραπείες που μπορείτε να δοκιμάσετε στο σπίτι σας. Χρησιμοποιούνται για πολλές φυσικές θεραπείες και για άλλα προβλήματα όπως η απώλεια βάρους, η φροντίδα του δέρματος, η καλή λειτουργία της πέψης, η φροντίδα των ματιών, τα πεπτικά έλκη, οι αναπνευστικές διαταραχές και άλλα πολλά.

Τα φλαβονοειδή που περιέχονται στα λεμόνια, διεγείρουν το πεπτικό σύστημα και αυξάνουν την έκκριση της χολής και των οξέων. Τα οξέα που περιέχουν τα λεμόνια και οι φυτικές ίνες, βοηθούν στην αντιμετώπιση της δυσκοιλιότητας και καθαρίζουν το πεπτικό σωλήνα.

  1. Στύψτε ένα λεμόνι μέσα σε ένα ποτήρι με ζεστό νερό. Μπορείτε επίσης να προσθέσετε λίγο ή και μισό κουταλάκι του γλυκού αλάτι και λίγο μέλι.

  2. Πιείτε το με άδειο το στομάχι την ώρα που θα ξυπνήσετε το πρωί. Επίσης, μπορείτε να το πιείτε και το βράδυ. Ακολουθήστε αυτήν την θεραπεία καθημερινά και μέσα σε μερικές μέρες θα δείτε τα αποτελέσματα που επιθυμείτε.


2. Σύκα


Τα σύκα, περιέχουν πολλές φυτικές ίνες και λειτουργούν ως φυσικό καθαρτικό. Τα σύκα είναι πλούσια σε ανθοκυανίνες και πολυφαινόλες.

Χρησιμοποιούνται στην παραδοσιακή ιατρική για τις γαστρεντερικές και τις φλεγμονώδεις διαταραχές. Όσοι πάσχουν από χρόνια δυσκοιλιότητα, θα πρέπει να συμπεριλάβουν τα σύκα στη διατροφή τους. Για τη θεραπεία της δυσκοιλιότητας μπορούν να χρησιμοποιηθούν τόσο τα φρέσκα όσο και τα ξερά σύκα.

Μπορείτε να πλύνετε τα φρέσκα σύκα καλά και να τα φάτε ολόκληρα, μαζί με τη φλούδα. Η φλούδα, έχει τις περισσότερες φυτικές ίνες.

3. Καστορέλαιο


Το καστορέλαιο, λειτουργεί ως καθαρτικό και είναι ιδιαίτερα διεγερτικό, αφού διεγείρει το λεπτό και το παχύ έντερο και βελτιώνει την κίνηση του εντέρου.

Το καστορέλαιο περιέχει φλαβονοειδή, λιπαρά οξέα, αμινοξέα, τερπενοειδή, φαινολικές ενώσεις και φυτοστερόλες. Αυτά τα συστατικά, έχουν αντιφλεγμονώδεις, αντιοξειδωτικές ιδιότητες, ενώ προστατεύουν και το συκώτι.

Πολλά συστατικά αυτού του φυτικού ελαίου, χρησιμοποιούνται για ιατρικές θεραπείες όπως κοιλιακές διαταραχές, αρθρίτιδα, μυϊκός πόνος, δυσκοιλιότητα κλπ. Το καστορέλαιο θα πρέπει να παίρνετε μόνο όταν η δυσκοιλιότητα έντονη.

Μπορείτε να πίνετε 1 έως 2 κουταλάκια του γλυκού καστορέλαιο με άδειο το στομάχι. Για να βελτιώσετε τη γεύση του, μπορείτε να το πίνετε με έναν χυμό όπως για παράδειγμα με χυμό πορτοκαλιού. Μέσα σε λίγες ώρες, θα παρατηρήσετε μεγάλη βελτίωση.

Προσοχή! Το καστορέλαιο, είναι ένα τοξικό φυτό από τη φύση του, γι’αυτό δεν θα πρέπει να καταναλώνετε μεγάλες δόσεις. Μπορεί να προκαλέσει κοιλιακές κράμπες. Δεν πρέπει να ακολουθήσετε αυτή τη θεραπεία για μεγάλο χρονικό διάστημα, γιατί μπορεί να προκαλέσει παρενέργειες. Παρ’όλα αυτά, μπορείτε να συμβουλευτείτε τον γιατρό σας.

Δείτε Επίσης: Έλκος Στομάχου – Αιτίες, Συμπτώματα Και Τροφές Για Να Αποφύγετε

4. Μέλι


Μέλι

Το μέλι, μπορεί και αυτό να σας ανακουφίσει από την δυσκοιλιότητα, καθώς λειτουργεί και ως ήπιο καθαρτικό.

  • Μπορείτε να τρώτε καθημερινά βιολογικό μέλι, για να αντιμετωπίσετε το πρόβλημα της δυσκοιλιότητας.

  • Να τρώτε 2 κουταλάκια του γλυκού βιολογικό μέλι 3 φορές την ημέρα.

  • Επίσης, μπορείτε να ανακατέψετε 1 κουταλιά της σούπας μέλι και χυμού λεμονιού σε ένα ποτήρι με ζεστό νερό. Πιείτε το κάθε πρωί με άδειο στομάχι.

  • Ανακατέψτε 1 κουταλιά της σούπας μέλι με ½ -1 κουταλιά της σούπας ακατέργαστο, μη φιλτραρισμένο μηλόξυδο. Πιείτε το 15-30 λεπτά πριν από κάθε σας γεύμα, για να προετοιμάσετε το πεπτικό σας σύστημα για την διαδικασία της πέψης.


5. Λιναρόσποροι


Οι λιναρόσποροι, έχουν πολλές θεραπευτικές ιδιότητες, ενώ είναι πλούσιοι σε φυτικές ίνες και ω-3 λιπαρά οξέα.

Επίσης, είναι πλούσιοι σε φαινόλες, βιταμίνες όπως βιταμίνη Ε και Κ και μέταλλα, όπως μαγνήσιο και κάλιο. Οι λιναρόσποροι έχουν αντιφλεγμονώδεις και αντιοξειδωτικές ιδιότητες και επίσης, λειτουργούν ως αποσυμφορητικά.

Οι λιναρόσποροι έχουν διπλή ιδιότητα, αφού λειτουργούν αποτελεσματικά για τη θεραπεία της δυσκοιλιότητας και της διάρροιας. Η καθαρτική ιδιότητά τους, μπορεί να φανεί πολύ χρήσιμη για τη θεραπεία των ήπιων έως και πολύ σοβαρών περιπτώσεων δυσκοιλιότητας, σύμφωνα με μελέτη που δημοσιεύτηκε το 2015.

  • Λιώστε 1 κουταλιά της σούπας λιναρόσπορους. Ανακατέψτε το λιωμένο λιναρόσπορο με 1-2 φλιτζάνια νερό και αφήστε το για 15 λεπτά πριν το πιείτε. Μπορείτε να το πίνετε καθημερινά, λίγο πριν πάτε για ύπνο.

  • Εναλλακτικά, μπορείτε να τρώτε 2 με 3 κουταλιές λιναρόσπορους, πίνοντας και 1 ποτήρι νερό.


Σημείωση: Όταν τρώτε λιναρόσπορους, να πίνετε πολύ νερό, γιατί μπορεί να προκαλέσουν δυσφορία και ενοχλήσεις στην κοιλιά.

style="display:block; text-align:center;"
data-ad-layout="in-article"
data-ad-format="fluid"
data-ad-client="ca-pub-6674948291416884"
data-ad-slot="9023443470">


6. Δαμάσκηνα


Τα δαμάσκηνα ή τα αποξηραμένα δαμάσκηνα, χρησιμοποιούνται πολύ ως φάρμακο για τη δυσκοιλιότητα.

Περιέχουν πολλές φυτικές ίνες (6 γραμμάρια ανά 100 γραμμάρια). Οι αδιάλυτες και διαλυτές φυτικές ίνες που περιέχονται στα δαμάσκηνα, αυξάνουν σε όγκο και το νερό στα κόπρανα, με αποτέλεσμα να γίνεται ευκολότερη η διαδικασία αφόδευσης.

Επίσης, τα δαμάσκηνα περιέχουν φαινόλες, οι οποίες απορροφώνται ελάχιστα από το λεπτό έντερο και λειτουργούν ως καθαρτικό. Οπότε, θα πρέπει να τρώτε συχνά δαμάσκηνα, εάν υποφέρετε από τη δυσκοιλιότητα.

  • Να τρώτε 1-2 δαμάσκηνα καθημερινά.

  • Ανακατέψτε 2-3 δαμάσκηνα (λιώστε τα πρώτα) με ζεστό γάλα αμυγδάλου και πιείτε το πριν πέσετε για ύπνο το βράδυ. Οι φυτικές ίνες που περιέχει το ρόφημα, θα σας ανακουφίσουν από τη δυσκοιλιότητα.

  • Πάρτε 3-4 ψιλοκομμένα δαμάσκηνα και ρίξτε τα μέσα σε 1 φλιτζάνι με γιαούρτι. Μπορείτε να απολαμβάνετε καθημερινά αυτό το σνακ.


7. Μαγνήσιο


Μαγνήσιο

Το μαγνήσιο είναι ένα από τα πιο σημαντικά μέταλλα για τον οργανισμό. Είναι απαραίτητο για τη σωστή ανάπτυξη των οστών, ενώ παραδοσιακά, χρησιμοποιείται και για τη δυσκοιλιότητα. Ωστόσο, πολλοί άνθρωποι έχουν έλλειψη μαγνησίου.

Το μαγνήσιο είναι αποτελεσματικό για το άσθμα, τη προεκλαμψία, τους πονοκεφάλους και τις κράμπες στα πόδια.

Μπορείτε να τρώτε κάθε μέρα τροφές που είναι πλούσιες σε μαγνήσιο όπως αμύγδαλα, αβοκάντο, μπρόκολο, πράσινα φυλλώδη λαχανικά και όσπρια, όπως τα μαύρα φασόλια. Το μαγνήσιο μπορεί επίσης να παίρνετε υπό μορφή συμπληρωμάτων, αφού πρώτα συμβουλευτείτε τον γιατρό σας.

Προσοχή: Μην πάρετε πάνω από 350mg μαγνήσιο. Συμβουλευτείτε το γιατρό σας πριν πάρετε αυτό το συμπλήρωμα, για τη σωστή δοσολογία και το χρονικό διάστημα που πρέπει να το πάρετε. Τα άτομα με διαταραχή της αιμόστασης, νεφρικά προβλήματα, σύνδρομο ανήσυχων ποδιών, καθώς και οι έγκυες γυναίκες, τα παιδιά και οι ηλικιωμένοι, δεν θα πρέπει να παίρνουν συμπληρώματα μαγνησίου χωρίς τη συμβουλή του γιατρού.

8. Σπανάκι


Το σπανάκι είναι πραγματικά ωφέλιμο για τον πεπτικό σωλήνα, ειδικά όταν υποφέρετε από δυσκοιλιότητα.

Είναι πλούσιο σε φυτικές ίνες και οξαλικό οξύ. Επίσης, το σπανάκι είναι πλούσιο σε ασβέστιο και φώσφορο. Μεταξύ άλλων λαχανικών, έχει και πολλές βιταμίνες. Το ωμό σπανάκι έχει διάφορα συστατικά που μπορούν να καθαρίσουν και να βελτιώσουν την γαστρεντερική οδό.

  • Για να αντιμετωπίσετε από τη δυσκοιλιότητα, θα πρέπει να συμπεριλάβετε το σπανάκι στη διατροφή σας. Μπορείτε να το τρώτε ωμό ή μαγειρεμένο, ανάλογα με το πώς σας αρέσει.

  • Εάν το πρόβλημα της δυσκοιλιότητας είναι πιο σοβαρό, μπορείτε να πίνετε ένα μείγμα από ½ ποτήρι χυμό σπανάκι και ½ ποτήρι νερό, 2 φορές την ημέρα. Μέσα σε λίγες μέρες, θα νιώσετε μεγάλη ανακούφιση.


9. Μελάσα


Μελάσα

Η μελάσα είναι ένα από τα καλύτερα φυσικά καθαρτικά, που θα σας βοηθήσει να αντιμετωπίσετε τη δυσκοιλιότητα.

Η μελάσα είναι πλούσια σε βιταμίνες και μέταλλα όπως ασβέστιο, σίδηρο, σελήνιο, μαγνήσιο και βιταμίνη Β6.

  • Φάτε 1 κουταλάκι του γλυκού μελάσα πριν πάτε για ύπνο. Αν δεν σας αρέσει η γεύση, μπορείτε να το ανακατέψετε με γάλα ή χυμό φρούτων. Εάν το πρόβλημα παραμένει, αυξήστε τη δόση με 1 έως 2 παραπάνω, κουταλιές της σούπας.

  • Μια άλλη λύση είναι, να ανακατέψετε 2 με 3 κουταλιές μελάσα με ίση ποσότητα φυστικοβούτυρο και να το φάτε το πρωί.


Δεδομένου ότι η μελάσα έχει πολλές θερμίδες, δεν πρέπει να την τρώτε σε καθημερινή βάση.

10. Νερό Και Φυτικές Ίνες


Τις περισσότερες φορές, η βασική αιτία της δυσκοιλιότητας είναι η έλλειψη φυτικών ινών. Οι φυτικές ίνες ενώνονται με το νερό στο έντερο. Αυτές, προσθέτουν όγκο στα κόπρανα και το νερό τα μαλακώνει.

Είναι απαραίτητο να τρώτε τροφές που είναι πλούσιες σε φυτικές ίνες όπως φασόλια, πατάτες, καρότα, καστανό ρύζι, δαμάσκηνα, φύτρο σιταριού, φρέσκα φρούτα, πράσινα φυλλώδη λαχανικά, όλα τα είδη ξηρών καρπών, κολοκυθόσπορους, ηλιόσπορους, λιναρόσπορους, μπρόκολο και μπιζέλια.

Μπορείτε επίσης να πάρετε συμπληρώματα φυτικών ινών.

Επίσης, όταν έχετε δυσκοιλιότητα, είναι πολύ σημαντικό να πίνετε αρκετά υγρά. Θα πρέπει να πίνετε περίπου 8 με 10 ποτήρια νερό καθημερινά.

Μαζί με το νερό, μπορείτε επίσης να πίνετε φρέσκους χυμούς λαχανικών και φρούτων όλη τη μέρα. Αποφύγετε τα αλκοολούχα ποτά και την καφεΐνη, γιατί προκαλούν αφυδάτωση και μπορούν να επιδεινώσουν την κατάστασή σας.

Αυτοί είναι οι καλύτεροι τρόποι για να αντιμετωπίσετε τη δυσκοιλιότητα. Εάν το πρόβλημα επιμένει, θα πρέπει να συμβουλευτείτε το γιατρό σας.



Σχόλια