Ρίγανη - Ιδιότητες, Διατροφική Αξία Και Οφέλη Για Την Υγεία

Η ρίγανη, είναι άλλο ένα δημοφιλές βότανο, το οποίο έχει πολλά οφέλη για την υγεία, καθώς μπορεί να βοηθήσει αποτελεσματικά. Η ρίγανη συγγενεύει με τη μαντζουράνα και ανήκει στην οικογένεια Lamiaceae στο γένος Οriganum. Είναι πολυετές φυτό και απαντάται στις ορεινές περιοχές της Ελλάδας, καθώς και σε άλλες μεσογειακές χώρες. Επίσης, καλλιεργείται στο Μεξικό και στην Κεντρική Ασία.

Η ελληνική και γενικά η μεσογειακή ρίγανη, είναι πιο ήπια από ότι η μεξικάνικη. Σαν φυτό η ρίγανη, έχει μικροσκοπικά φύλλα τα οποία όμως έχουν ένα πικάντικο άρωμα. Τα φύλλα αυτά χρησιμοποιούνται για διάφορες μεσογειακές κουζίνες. Το φυτό έχει ροζ ή μοβ λουλούδια. Αυτά τα λουλούδια είναι επίσης βρώσιμα και χρησιμοποιούνται σε μερικά πιάτα όπως στο ρύζι, στα ζυμαρικά, στην πίτσα και σε διάφορες άλλες συνταγές.

Η ξερή ρίγανη έχει πιο έντονη γεύση από ότι η φρέσκια. Οι ουσίες που δίνουν στο βότανο τη μοναδική αυτή γεύση του είναι η θυμόλη, η καρβακρόλη, το λιμονένιο, το οκιμένιο, το πινένιο, το καρυοφυλλένιο, τη ζεαξανθίνη και τη λουτείνη. Εκτός από τη μαγειρική, το βότανο αυτό έχει χρησιμοποιηθεί χιλιάδες χρόνια πριν, ως φάρμακο για πολλά προβλήματα υγείας, αφού έχει πολλά οφέλη, τα οποία θα δείτε παρακάτω.

Ιδιότητες Που Έχει Η Ρίγανη


Η ρίγανη έχει αντιβακτηριακές, αντιοξειδωτικές, αντιμικροβιακές, αντιμυκητιασικές, αντιϊικές, αποχρεμπτικές, αντιρευματικές, αναλγητικές, αντιπαρασιτικές, ήπιες και τονωτικές ιδιότητες.

Διατροφική Αξία Που Έχει Η Ρίγανη


Η διατροφική αξία που έχει η ρίγανη, είναι ιδιαίτερα σημαντική,αφού ανά 100 γραμμάρια περιέχει λιπαρά, νάτριο, κάλιο, υδατάνθρακες και πρωτεΐνη, ενώ έχει και βιταμίνη Α, C, Ε, Β6, ασβέστιο, μαγνήσιο, μαγγάνιο, ψευδάργυρο, σίδηρο, νιασίνη και χαλκό.

Τα αποξηραμένα αλλά και τα φρέσκα φύλλα της ρίγανης, είναι πλούσια σε φυτικές ίνες, ενώ περιέχουν φλαβονοειδή, στερόλες και πτητικά έλαια.

Οφέλη Που Έχει Η Ρίγανη Για Την Υγεία


Εδώ είναι τα 10 πιο σημαντικά οφέλη που έχει η ρίγανη για την υγεία.

1. Αντιμετωπίζει Το Κρυολόγημα


Αντιμετωπίζει Το Κρυολόγημα

Η ρίγανη έχει ισχυρές αντιοξειδωτικές και αντισηπτικές ιδιότητες, που την καθιστούν εξαιρετικά σημαντική για την αντιμετώπιση του κρυολογήματος.

  • Όταν νιώθετε ότι δεν αισθάνεστε καλά και έχετε κρυώσει ή έχετε πονόλαιμο, προσθέστε τρεις σταγόνες λάδια ρίγανης σε ένα ποτήρι με χυμό πορτοκαλιού. Μπορείτε να το πίνετε καθημερινά για έως και 5 ημέρες μέχρι να εξαφανιστούν τα συμπτώματα.

  • Μπορείτε επίσης να πίνετε τσάι ρίγανης 2 ή 3 φορές την ημέρα για περισσότερη ανακούφιση.


2. Αντιμετωπίζει Τη Ρινική Συμφόρηση


Η ρίγανη είναι μπορεί να αντιμετωπίσει τη ρινική συμφόρηση, καθώς λειτουργεί και αντιισταμινικό.

  • Για να ανακουφιστείτε από τον πονόλαιμο και να ανοίξουν οι ρινικές δίοδοι για να αναπνέετε πιο άνετα, προσθέστε 2 ή 3 σταγόνες λάδι ρίγανης σε μισό φλιτζάνι με καυτό νερό. Καλύψτε το κεφάλι σας με μια πετσέτα και εισπνεύσετε τον ατμό που βγάζει το λάδι με το νερό. Κάντε το αυτό 2 φορές την ημέρα.

  • Εναλλακτικά, μπορείτε να προσθέσετε 3 σταγόνες λάδι ρίγανης σε ένα ποτήρι με χυμό και να το πίνετε καθημερινά για 3 έως 5 ημέρες.


3. Αντιμετωπίζει Την Γρίπη


Η ρίγανη έχει και αντιιικές ιδιότητες και μπορεί να μειώσει αποτελεσματικά τη χρονική διάρκεια των συμπτωμάτων της γρίπης. Μερικά κοινά συμπτώματα της γρίπης είναι ο υψηλός πυρετός, ο βήχας, ο πονόλαιμος, ο πονοκέφαλος, ο εμετός, καθώς και οι πόνοι στις αρθρώσεις και στους μύες.

Για να θεραπεύσετε αυτά τα συμπτώματα, απλά ανακατέψτε μερικές σταγόνες λάδι ρίγανης σε ένα ποτήρι με νερό και μπορείτε να το πίνετε καθημερινά για 3 έως 5 ημέρες.

4. Ανακουφίζει Από Τις Κράμπες Της Περιόδου


Ανακουφίζει Από Τις Κράμπες Της Περιόδου

Εάν θέλετε να ανακουφιστείτε από τις κράμπες της περιόδου, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε τη ρίγανη.

  • Μπορείτε απλά να μασάτε μερικά φρέσκα φύλλα ρίγανης 3 φορές την ημέρα, για να μειώσετε τον πόνο της περιόδου.

  • Μπορείτε επίσης να πιείτε τσάι ρίγανης που μπορεί να σας ανακουφίσει μέσα σε λίγα μόλις λεπτά. Για να φτιάξετε το τσάι, ανακατέψτε ½ κουταλάκι του γλυκού ρίγανη σε ένα φλιτζάνι με νερό και βάλτε το στο μπρίκι για να βράσει. Στραγγίξτε το και προσθέστε λίγη ζάχαρη για τη γεύση. Μπορείτε να το πίνετε 3 ή 4 φορές την ημέρα κατά τη διάρκεια της περιόδου σας.

  • Μπορείτε επίσης να χρησιμοποιήσετε λάδι ρίγανης για να ρυθμίσετε τον εμμηνορροϊκό σας κύκλο, να μειώσετε τις αρνητικές επιδράσεις της εμμηνόπαυσης και να αποφύγετε την πρόωρη εμμηνόπαυση.


Προσοχή! Η θεραπεία αυτή δεν απευθύνεται σε γυναίκες που είναι έγκυες ή θηλάζουν.

5. Σκοτώνει Τα Παράσιτα Του Εντέρου


Τα εντερικά παράσιτα, βρίσκονται στο γαστρεντερικό σύστημα και μπορούν να προκαλέσουν διάφορες ασθένειες. Για να σκοτώσετε αυτά τα επιβλαβή παράσιτα, η ξερή ρίγανη είναι μια καλή φυσική επιλογή, επειδή έχει πτητικές και αντιπαρασιτικές ιδιότητες.

Επίσης, το λάδι ρίγανης περιέχει δύο ισχυρές αντιμικροβιακές ουσίες, τη θυμόλη και τη καρβακρόλη. Αυτές οι ουσίες έχουν αποδειχθεί πολύ αποτελεσματικές για τη θεραπεία των εντερικών παρασίτων.

Για να θεραπεύετε τα παράσιτα του εντέρου, προσθέστε 2 ή 3 σταγόνες λάδι ρίγανης μέσα σε νερό, μαζί με λίγο φρέσκο χυμό λεμονιού και μπορείτε να το πίνετε 3 φορές την ημέρα.

6. Βελτιώνει Την Υγεία Της Καρδιάς


Η ρίγανη, είναι ένα αρωματικό βότανο, το οποίο περιέχει κάλιο, ένα σημαντικό συστατικό των κυττάρων και των σωματικών υγρών που ελέγχει τον γρήγορο καρδιακό ρυθμό και την αρτηριακή πίεση, η οποία προκαλείται από την υψηλή πρόσληψη νατρίου.

Τα αντιοξειδωτικά που περιέχει η ρίγανη, πιστεύεται ότι βοηθούν στην πρόληψη και την αντιμετώπιση του οξειδωτικού στρες και των καρδιακών παθήσεων.

Επιπλέον, η ρίγανη είναι μια φυσική πηγή ωμέγα-3 λιπαρών οξέων. Τα ωμέγα-3 λιπαρά οξέα βοηθούν στη μείωση της φλεγμονής σε όλο το σώμα και μειώνουν τον κίνδυνο πρόκλησης καρδιακών παθήσεων. Να πίνετε 1 φλιτζάνι τσάι ρίγανη καθημερινά, για να βελτιώσετε την υγεία της καρδιάς σας.

7. Ανακουφίζει Από Τις Κρίσεις Άσθματος


Ανακουφίζει Από Τις Κρίσεις Άσθματος

Η ρίγανη είναι πλούσια σε καρβακρόλη, φλαβονοειδή και τερπένια, όλα τα συστατικά εκείνα που βοηθούν στο να καθαρίσουν οι πνεύμονες. Οπότε, η ρίγανη καθαρίζει την αναπνευστική οδό και τους βρογχικούς σωλήνες, παρέχοντας ανακούφιση από τις κρίσεις άσθματος.

  • Όταν υποφέρετε από κρίσεις άσθματος, μπορείτε να πίνετε τσάι ρίγανης με μέλι 4 έως 5 φορές την ημέρα.

  • Μια άλλη επιλογή είναι να λιώσετε τα φύλλα ρίγανης να πάρετε τον χυμό τους. Μπορείτε να πίνετε 1 κουταλιά της σούπας κάθε ώρα, για να ανακουφιστείτε από το άσθμα και τον χρόνιο βήχα.


8. Διεγείρει Την Όρεξη


Ορισμένες μελέτες έχουν δείξει ότι η ρίγανη μπορεί να χαλαρώσει το στομάχι, το οποίο με τη σειρά του διεγείρει και την όρεξη.

Απλά αραιώστε λίγο λάδι ρίγανης μέσα σε ζεστό νερό και εισπνεύσετε τον ατμό που βγάζει ή απλά, τρίψτε το στο δέρμα σας για να διεγείρει την όρεξή σας.

Ταυτόχρονα, αυτό το βότανο διεγείρει την απελευθέρωση της χολής, για να διευκολυνθεί η διαδικασία της πέψης και αντιμετωπιστεί ο μετεωρισμός (πρήξιμο), η δυσπεψία και το φούσκωμα.

9. Διατηρεί Σταθερό Το Σωματικό Βάρος


Η ρίγανη είναι ένα βότανο που είναι πλούσιο σε φυτικές ίνες. Η επαρκής πρόσληψη φυτικών ινών διατηρεί σταθερό το σωματικό βάρος, με αποτέλεσμα να μειώνεται και ο κίνδυνος να προκληθούν διάφορες ασθένειες. Όσα πιο πολλά κιλά έχετε, τόσο αυξάνεται και ο κίνδυνος να εμφανίσετε διάφορα προβλήματα υγείας.

Το ενεργό συστατικό που περιέχει το λάδι ρίγανης, γνωστό και ως καρβακρόλη, είναι ικανό να διαλύει τα σταγονίδια λίπους. Το υπερβολικό βάρος μπορεί να προκαλέσει τη συσσώρευση λίπους στο συκώτι, στη χοληδόχο κύστη, στο λεμφικό σύστημα και σε άλλα σημεία του σώματος. Η ρίγανη βοηθά στη διάλυση της συσσώρευσης λίπους, η οποία με τη σειρά της σας βοηθάει να χάσετε βάρος.

10. Προστατεύει Από Τον Καρκίνο


Προστατεύει Από Τον Καρκίνο

Οι φυτικές ίνες που περιέχονται στη ρίγανη, βοηθούν στην προστασία κατά του καρκίνου του παχέος εντέρου, αφού βοηθά στην απομάκρυνση των τοξινών από τον οργανισμό. Επίσης, μπορεί να προστατέψει από τον καρκίνο του προστάτη, λόγω ενός συστατικού που περιέχει, σύμφωνα με μια νέα μελέτη. Είναι άλλος ένας βασικός λόγος για να χρησιμοποιήσετε τη ρίγανη στο φαγητό σας.

Επίσης, έχει αντιβακτηριακές και αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες, οι οποίες είναι χρήσιμες για την επιβράδυνση ή και την πρόληψη της εμφάνισης του καρκίνου του μαστού και του καρκίνου του προστάτη.

Την επόμενη φορά που θα μαγειρέψετε, μην ξεχάσετε να βάλετε ρίγανη στο φαγητό σας, στη σαλάτα, στη σούπα ή σε οποιαδήποτε άλλη συνταγή θέλετε, για να αποκομίσετε όλα τα οφέλη που έχει για την υγεία.

Προσοχή! Μην τρώτε ρίγανη εάν είστε αλλεργικοί. Επίσης, οι γυναίκες που είναι έγκυες θα πρέπει να αποφεύγουν τις μεγάλες ποσότητες, γιατί προκαλεί διέγερση της μήτρας. Είναι προτιμότερο να συμβουλευτείτε το γιατρό σας, για να σας πει σχετικά με τα οφέλη και τις παρενέργειες που έχει η ρίγανη.



Σχόλια