Καλαμπόκι - Διατροφική Αξία Και Οφέλη Για Την Υγεία

Το καλαμπόκι ή αλλιώς αραβόσιτος, είναι μια τροφή που μας αρέσει να απολαμβάνουμε κυρίως το καλοκαίρι. Έχει πολλά οφέλη για την υγεία, ενώ βοηθάει και στην απώλεια βάρους. Χρησιμοποιείται για πολλές συνταγές μαγειρικής, κυρίως στην Αμερική και το Μεξικό. Έχει κίτρινο χρώμα και περιέχει λουτεΐνη και ζεαξανθίνη, δύο φυτοχημικά που ενισχύουν την υγεία των ματιών. Ωστόσο, πριν δούμε τα οφέλη που έχει το καλαμπόκι για την υγεία, πάμε να δούμε τη διατροφική του αξία.

Διατροφική Αξία Που έχει Το Καλαμπόκι


Διατροφική αξία του καλαμποκιού

Τα 100 γραμμάρια καλαμπόκι (ωμό ή ψημένο), θα σας δώσουν 96 θερμίδες. Επιπλέον, περιέχει 73% νερό, 21 γραμμάρια υδατάνθρακες, 2,4 γραμμάρια φυτικές ίνες, 3,4 γραμμάρια πρωτεΐνη και 4,5 γραμμάρια ζάχαρη. Επιπλέον, περιέχει 1,5 γραμμάρια λίπος, βιταμίνες και μέταλλα. Ωστόσο, εξαρτάται πως το τρώτε το καλαμπόκι. Για παράδειγμα, το ποπ κορν έχει μαγγάνιο, φώσφορο, μαγνήσιο, ψευδάργυρο και χαλκό, ενώ το γλυκό καλαμπόκι έχει παντοθενικό οξύ, φυλλικό οξύ, βιταμίνη Β6, νιασίνη και κάλιο. Το καλαμπόκι, έχει πολλές περισσότερες αντιοξειδωτικές ουσίες από ό, τι, διάφοροι άλλοι κόκκοι δημητριακών. Αυτές οι αντιοξειδωτικές ουσίες είναι η ζεαξανθίνη, η λουτεΐνη, οι ανθοκυανίνες, το φερουλικό οξύ και το φυλλικό οξύ.

Λόγω της μεγάλης διατροφικής του αξίας, το καλαμπόκι κάνει πολύ καλό στην υγεία σας. Πάμε τώρα να δούμε τα οφέλη του καλαμποκιού.

style="display:block; text-align:center;"
data-ad-layout="in-article"
data-ad-format="fluid"
data-ad-client="ca-pub-6674948291416884"
data-ad-slot="9023443470">


Οφέλη Που έχει Το Καλαμπόκι


Δείτε ποια είναι τα 12 σημαντικά οφέλη που έχει το καλαμπόκι για την υγεία σας.

1. Προστατεύει Την Καρδιά


Προστατεύει Την Καρδιά

Ένα από τα πιο σημαντικά οφέλη που έχει το καλαμπόκι, είναι η προστασία της καρδιάς. Σύμφωνα με μελέτες που έχουν γίνει, έχει φανεί ότι το αραβοσιτέλαιο έχει αντι-αθηρογόνο επίδραση στα επίπεδα της χοληστερόλης. Οπότε, μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο εμφάνισης καρδιαγγειακών παθήσεων. Ειδικά το αραβοσιτέλαιο, θεωρείται ένας από τους καλύτερους τρόπους για την ενίσχυση της υγείας της καρδιάς.

Το καλαμπόκι περιέχει πολλά λιπαρά οξέα συμπεριλαμβανομένων των ω-3 λιπαρών οξέων και των ω-6 λιπαρών οξέων. Επιπλέον, τα ωμέγα-3 λιπαρά οξέα, μειώνουν την "κακή" χοληστερόλη. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα, να καθαρίζουν οι αρτηρίες και να μην φράζουν, αλλά να μειώνεται και η αρτηριακή πίεση. Επίσης, μειώνονται οι πιθανότητες για εγκεφαλικό επεισόδιο και καρδιακή προσβολή.

2. Μειώνει Τη Χοληστερίνη


Ένα άλλο εκπληκτικό όφελος που έχει το καλαμπόκι, είναι η μείωση της  LDL χοληστερόλης. Σύμφωνα με έρευνα, η LDL χοληστερόλη του πλάσματος μπορεί να μειωθεί, με την κατανάλωση του φλοιού του καλαμποκιού.

Ωστόσο, η μείωση της LDL χοληστερόλης δεν σημαίνει και μείωση της HDL χοληστερόλης, η οποία είναι γνωστή και ως "καλή" χοληστερόλη. Όταν μειωθεί η LDL χοληστερόλη, μειώνεται και ο κίνδυνος για καρδιαγγειακά προβλήματα.

Δείτε Επίσης: Χαμηλή Χοληστερίνη Με Υγιεινή Διατροφή – 11 Σούπερ Τροφές

3. Μειώνει Την Υπέρταση Και Τον Διαβήτη


Εάν θέλετε να ελέγχετε την υπέρταση και τον διαβήτη, αρχίστε να τρώτε καλαμπόκι. Σήμερα, πολλοί άνθρωποι σε όλο τον κόσμο υποφέρουν από διαβήτη. Αυτός είναι και ο λόγος για τον οποίο θα πρέπει να θεραπεύσετε τον διαβήτη.

Επιπλέον, υπάρχουν 2 βασικοί τρόποι τους οποίους μπορείτε να ακολουθήσετε για να θεραπεύσετε ή να αποτρέψετε τον διαβήτη. Ο πρώτος τρόπος είναι η χορήγηση φαρμάκων. Ωστόσο, μερικές φορές, μπορεί να οδηγήσουν και σε παρενέργειες. Ο δεύτερος τρόπος, είναι η υγιεινή διατροφή με λαχανικά και φρούτα.

Ομοίως, το καλαμπόκι βοηθά στην πρόληψη και την μείωση της υπέρτασης, αφού περιέχει φυτοθρεπτικά συστατικά που ονομάζονται φαινόλες. Τα φυτοθρεπτικά αυτά συστατικά, βοηθούν στην απορρόφηση και την απελευθέρωση της ινσουλίνης στο σώμα σας.

Δείτε Επίσης: Υπόταση – Αιτίες, Συμπτώματα Και Βότανα Για Την Αντιμετώπιση

4. Αποτρέπει Την Αναιμία


Αποτρέπει Την Αναιμία

Υπάρχουν πολλοί άνθρωποι που αντιμετωπίζουν πρόβλημα με την αναιμία. Το καλαμπόκι, προλαμβάνει και αποτρέπει την αναιμία, η οποία προκαλείται από πολλούς παράγοντες, όπως η έλλειψη σιδήρου. Ωστόσο, όπως αναφέραμε νωρίτερα, το καλαμπόκι περιέχει μεγάλη ποσότητα σιδήρου, το οποίο είναι πολύ σημαντικό για τη δημιουργία των ερυθρών αιμοσφαιρίων.

5. Βελτιώνει Τη Λειτουργία Της Πέψης


Το καλαμπόκι, περιέχει αντιοξειδωτικά όπως ζεαξανθίνη και λουτεΐνη, τα οποία συμβάλουν στη σωστή λειτουργία του πεπτικού σας συστήματος. Επίσης, το καλαμπόκι είναι πλούσιο σε φυτικές ίνες (αδιάλυτες και διαλυτές), οι οποίες αποτρέπουν την απορρόφηση της «κακής» χοληστερόλης από το σώμα, ενώ βοηθάει και στην αντιμετώπιση της δυσκοιλιότητας.

Επιπλέον, το καλαμπόκι μειώνει τον κίνδυνο για καρκίνο του παχέος εντέρου, ενώ αποτρέπει τις αιμορροΐδες και τη διάρροια. Οι φυτικές ίνες που περιέχει, βελτιώνουν την πέψη σας. Μπορείτε να τρώτε καλαμπόκι, για να αναπτυχθούν τα υγιή βακτηρίδια, τα οποία είναι απαραίτητα για το πεπτικό σας σύστημα.

6. Βελτιώνει Την Όραση


Το καλαμπόκι, περιέχει ζεαξανθίνη και λουτεΐνη, οι οποίες προστατεύουν από τη συσσώρευση της πρωτεΐνης στο εσωτερικό του φακού, η οποία θολώνει τα μάτια σας. Το καλαμπόκι μειώνει την εκφύλιση της ωχράς κηλίδας. Εκτός αυτού, η βιταμίνη Α που περιέχει, θα βελτιώσει σημαντικά την όρασή σας.

Εάν θέλετε να αποφύγετε διάφορες ασθένειες των ματιών όπως η εκφύλιση της ωχράς κηλίδας, η τακτική κατανάλωση καλαμποκιού θα σας βοηθήσει να αντιμετωπίσετε το πρόβλημα.

style="display:block; text-align:center;"
data-ad-layout="in-article"
data-ad-format="fluid"
data-ad-client="ca-pub-6674948291416884"
data-ad-slot="9023443470">


7. Βοηθάει Στην Απώλεια Βάρους


Βοηθάει Στην Απώλεια Βάρους

Εάν θέλετε να χάσετε βάρος, τότε θα πρέπει να αρχίσετε να τρώτε καλαμπόκι. Έχει πολλά θρεπτικά συστατικά και θα βοηθάει τον θυρεοειδή αδένα να παράξει την ορμόνη τριιωδοθυρονίνη (Τ3), η οποία χρησιμοποιείται για την γρήγορη απώλεια βάρους. Επιπλέον, η κατανάλωση καλαμποκιού, δημιουργεί μια αίσθηση κορεσμού, με αποτέλεσμα να μειώνεται η όρεξη. Ένα φλιτζάνι καλαμπόκι, έχει περίπου 124 θερμίδες. Το καλαμπόκι το ωμό ή σε κονσέρβα, είναι πολύ υγιεινή και νόστιμη τροφή που μπορείτε να την τρώτε οποιαδήποτε ώρα της ημέρας.

Εάν θέλετε να χάσετε βάρος, δοκιμάστε το και δεν θα χάσετε. Εκτός από όλα τα οφέλη που θα αποκομίσετε για τη βελτίωση της υγεία σας, θα καταναλώνετε λιγότερη ποσότητα φαγητού και συνεπώς, λιγότερες θερμίδες. Αντικαταστήστε λοιπόν διάφορα ανθυγιεινά σνακ, με το καλαμπόκι, για γρήγορα αποτελέσματα.

8. Δυναμώνει Τα Οστά


Ένα άλλο εκπληκτικό όφελος που έχει το καλαμπόκι, είναι η ενδυνάμωση των οστών. Τώρα, θα αναρωτιέστε πώς είναι δυνατόν να δυναμώνει τα οστά! Η βήτα-κρυπτοξανθίνη που περιέχει και ανήκει στην οικογένεια των καροτονοειδών, μειώνει τις πιθανότητες να προκληθούν φλεγμονώδη νοσήματα, ενώ μειώνει και την απώλειες της οστικής μάζας. Θα πρέπει να καταναλώνετε αρκετή ποσότητα καλαμποκιού, γιατί περιέχει μαγνήσιο, σίδηρο, ψευδάργυρο και φώσφορο. Με άλλα λόγια, είναι πολύ καλό για την υγεία των οστών σας.

9. Δίνει Ενέργεια


Δίνει Ενέργεια

Όπως αναφέραμε πιο πάνω, το καλαμπόκι έχει υδατάνθρακες, αλλά εάν το καταναλώνετε με μέτρο, δεν κινδυνεύετε για αύξηση του βάρους σας. Το καλαμπόκι σας δίνει ενέργεια αμέσως. Ο λόγος για τον οποίο συμβαίνει αυτό, είναι η υψηλή περιεκτικότητά του σε παντοθενικό οξύ και βιταμίνες Β, οι οποίες μπορούν να μετατραπούν σε γλυκόζη και να βοηθήσουν στην αύξηση της ενέργειας. Εκτός αυτού, το καλαμπόκι περιέχει και βήτα-καροτίνη, η οποία μπορεί να βοηθήσει στην αντιμετώπιση της κόπωσης.

10. Αποτρέπει Τον Καρκίνο


Μαζί με όλα τα σημαντικά και πολλά οφέλη που έχει το καλαμπόκι, μπορεί να αποτρέψει ακόμη και τον καρκίνο. Χάρη στις φαινολικές ενώσεις που περιέχει, μπορεί να βοηθήσει στην αντιμετώπιση των όγκων του μαστού και του ήπατος. Αυτό φυσικά, δεν σημαίνει ότι θα πρέπει κάποιος που έχει διαγνωστεί με καρκίνο, να σταματήσει τη θεραπεία του και να αρχίσει να τρώει μόνο καλαμπόκι. Επίσης, μπορεί να βοηθήσει στην καταπολέμηση του καρκίνου του παχέος εντέρου, στη μείωση των πεπτικών προβλημάτων και στην αντιμετώπιση της δυσκοιλιότητας.

11. Βοηθάει Στην Εγκυμοσύνη


Βοηθάει Στην Εγκυμοσύνη

Εάν είστε έγκυος, το καλαμπόκι είναι μια από τις καλύτερες τροφές που μπορείτε να τρώτε καθημερινά. Η έλλειψη σε φυλλικό οξύ στις έγκυες γυναίκες, μπορεί να προκαλέσει διάφορα προβλήματα στο αγέννητο μωρό σας, όπως η καθυστερημένη ανάπτυξη του εμβρύου, η προεκλαμψία ακόμη και η αποβολή. Οπότε, θα πρέπει να επωφεληθείτε από αυτή τη φθηνή τροφή για να βελτιώσετε την υγεία σας αλλά και την υγιή ανάπτυξη του μωρού σας.

Επιπλέον, το καλαμπόκι έχει υψηλή περιεκτικότητα σε φυτικές ίνες, οι οποίες μπορούν να καταπολεμήσουν ορισμένα κοινά προβλήματα κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης, όπως η δυσκοιλιότητα. Εάν είστε έγκυες και τρώτε καλαμπόκι κάθε μέρα, θα πάρετε πολλές βιταμίνες, αντιοξειδωτικά και θρεπτικά συστατικά για να βελτιώσετε την υγεία τη δική σας και του μωρού σας.

Δείτε Επίσης: Καούρα Στην Εγκυμοσύνη – Οι 10 Καλύτεροι Τρόποι Αντιμετώπισης

12. Καταπολεμά Τη Δυσκοιλιότητα


Οι φυτικές ίνες που περιέχει το καλαμπόκι, εκτός από τη συνολική βελτίωση της υγείας σας, βοηθάει και στην αντιμετώπιση της δυσκοιλιότητας. Επίσης, βοηθάει στην παραγωγή υγιεινών βακτηρίων για την καταπολέμηση της δυσκοιλιότητας. Είναι ένα πολύ ωραίο σνακ για τους καλοκαιρινούς μήνες, το οποίο μπορείτε να το βρείτε οπουδήποτε.

Αυτά είναι τα 12 πιο σημαντικά οφέλη που έχει το καλαμπόκι για την υγεία, αλλά και η εκπληκτική διατροφική του αξία. Στην πραγματικότητα, το καλαμπόκι είναι ένα πολύ καλό θρεπτικό συστατικό, το οποίο μπορείτε να το δοκιμάσετε ωμό, να το ψήσετε, να το βάζετε στις σαλάτες και να να φτιάχνετε νόστιμα και υγιεινά πιάτα. Ωστόσο μερικοί, μπορεί να έχετε αλλεργία στο καλαμπόκι, ή να σας προκαλέσει διάφορα προβλήματα με το στομάχι σας. Γι’αυτό, θα πρέπει πρώτα να συμβουλευτείτε τον γιατρό σας, πριν το φάτε.



Σχόλια