Τροφές Για Ενίσχυση Της Μνήμης - Αυτές Είναι Οι 9 Πιο Σημαντικές

Υπάρχουν διάφορες τροφές για ενίσχυση της μνήμης που θα πρέπει να αρχίσετε να συμπεριλαμβάνετε στην καθημερινή σας διατροφή. Τα συστατικά που περιέχουν αυτές οι τροφές, βελτιώνουν την υγεία αλλά και την λειτουργία του οργανισμού. Εκτός αυτού όμως, ενισχύουν και τη λειτουργία της μνήμης.

Πολλές φορές ξεχνάμε να κάνουμε κάποια πράγματα που έχουμε στο μυαλό μας. Αυτό, είναι φυσιολογικό, αν σκεφτείτε πως στην καθημερινότητά μας έχουμε αρκετό άγχος, η διατροφή μας δεν είναι καλή και μεγαλώνουμε. Η απώλεια της μνήμης θα μπορούσε να είναι ένδειξη άνοιας, αλλά αν ξεχνάτε μερικές φορές να κάνετε κάτι που έχετε στο μυαλό σας, δεν είναι κάτι τόσο σημαντικό.



Αυτό που μπορείτε να κάνετε είναι να αρχίσετε να τρώτε περισσότερες τροφές για ενίσχυση της μνήμης, που είναι πλούσιες σε θρεπτικά συστατικά, όπως αντιοξειδωτικά και βιταμίνες.

Έρευνες έχουν δείξει ότι η μεσογειακή διατροφή αλλά και κάποιες συγκεκριμένες τροφές, μπορεί να βοηθήσουν στην πρόληψη ή στην μείωση του κινδύνου εμφάνισης της νόσου του Αλτσχάιμερ. Ορισμένες από αυτές τις τροφές για ενίσχυση της μνήμης, θα πρέπει να τις καταναλώνετε σε τακτική βάση.

Εδώ είναι οι 9 πιο σημαντικές τροφές για ενίσχυση της μνήμης.

1. Μπρόκολο


Μπρόκολο

Τα λαχανικά όπως το μπρόκολο είναι σημαντικές πηγές θρεπτικών συστατικών που βελτιώνουν τη μνήμη και την συγκέντρωση. Περιέχει υψηλές ποσότητες βιταμίνης Κ και γλυκοσινολάτες (οργανικές ενώσεις), γι’αυτό και θεωρείτε μια από τις καλύτερες τροφές για ενίσχυση της μνήμης.

Μπορείτε να το φτιάξετε στον ατμό ή να το βράσετε και να το τρώτε με άπαχο κρέας. Εάν δεν θέλετε να τρώτε κρέας, μπορείτε να δοκιμάσετε μπρόκολο μα τυρί. Οι επιλογές είναι πολλές.

2. Σολομός


Μια άλλη από τις πιο σημαντικές τροφές για ενίσχυση της μνήμης είναι ο σολομός. Ο σολομός περιέχει ωμέγα-3 λιπαρά οξέα, τα οποία βελτιώνουν τη λειτουργία του εγκεφάλου και καταπολεμούν τη φλεγμονή. Τροφές με  ωμέγα-3 λιπαρά οξέα είναι το σκουμπρί, η πέστροφα, η ρέγγα και οι σαρδέλες.

Προσπαθήστε να μην τηγανίζετε τα ψάρια, για να μην χαθούν πολλά από τα θρεπτικά συστατικά που έχουν. Μπορείτε να τα ψήνετε στο φούρνο και να τα τρώτε μαζί με σπαράγγια και καστανό ρύζι.

3. Αυγά


Τα αυγά είναι επίσης μια από τις καλύτερες τροφές για ενίσχυση της μνήμης, αφού αποτελούν εξαιρετική πηγή βιταμινών συμπλέγματος Β, όπως η Β12 και το φολικό οξύ. Αυτές οι ενώσεις αποτρέπουν την απώλεια μνήμης μειώνοντας τα επίπεδα της ομοκυστεΐνης στην κυκλοφορία του αίματος. Επιπλέον, συμβάλλουν στην καθυστέρηση της συρρίκνωσης του εγκεφάλου, ο οποίος διατηρεί τη μνήμη και μας επιτρέπει να συγκεντρωνόμαστε περισσότερη ώρα.

Οπότε, τα αυγά μπορείτε να τα τρώτε ως πρωινό γεύμα αλλά και κατά τη διάρκεια της ημέρας, επειδή βελτιώνουν την ψυχική υγεία και μπορείτε να αποκομίσετε όλα τα οφέλη που έχουν για τον οργανισμό σας.



4. Blueberries


Blueberries

Τα blueberries είναι και αυτά μέσα στη λίστα με τις καλύτερες τροφές για ενίσχυση της μνήμης. Αυτά τα νόστιμα φρούτα, προστατεύουν τον εγκέφαλο από το οξειδωτικό στρες, αποτρέποντας παράλληλα καταστάσεις όπως η άνοια και η νόσος του Αλτσχάιμερ.

Μπορείτε να τα συμπεριλάβετε στην υγιεινή σας διατροφή ως πρωινό, μαζί με πλιγούρι βρώμης και γιαούρτι ή μπορείτε να τα τρώτε απλά ως σνακ. Επιλέξτε τα φρέσκα blueberries για καλύτερα οφέλη.

5. Ντομάτες


Οι ντομάτες είναι πλούσιες σε λυκοπένιο, ένα αντιοξειδωτικό που προστατεύει τα εγκεφαλικά κύτταρα από τις βλάβες που προκαλούν οι ελεύθερες ρίζες. Οπότε, όχι μόνο ενισχύουν την υγεία του εγκεφάλου συνολικά, αλλά αποτελούν και μια από τις πιο καλές τροφές για ενίσχυση της μνήμης. Επιπλέον, εμποδίζουν την εμφάνιση της άνοιας και της νόσου του Αλτσχάιμερ.

Μπορείτε να τρώτε σαλάτες με ντομάτα και λίγο ελαιόλαδο, το οποίο (ελαιόλαδο) βοηθά στην απορρόφηση του λυκοπενίου. Εάν δεν μπορείτε να τρώτε ωμές ντομάτες, μπορείτε να τις μαγειρέψετε.

6. Αβοκάντο


Το αβοκάντο είναι από τις πιο υγιεινές τροφές για ενίσχυση της μνήμης και αξίζει πραγματικά να τις συμπεριλάβετε στη λίστα σας. Το αβοκάντο όπως και τα blueberries, βελτιώνουν τη λειτουργία του εγκεφάλου. Αυτό οφείλεται στην υψηλή περιεκτικότητά του σε βιταμίνες Ε και C, ενώ περιέχει και πολλά μονοακόρεστα λιπαρά.

Μπορείτε να το βάζετε στις σαλάτες ή να ετοιμάσετε διάφορα πιάτα, εάν θέλετε να πάρετε όλα αυτά τα σημαντικά οφέλη που έχει το αβοκάντο.

7. Καρύδια


Δεν θα μπορούσα να μην αναφέρω τα καρύδια στη λίστα με τις καλύτερες τροφές για ενίσχυση της μνήμης. Σύμφωνα με την επιστήμη, τα καρύδια βελτιώνουν την υγεία σας αλλά και την υγεία του εγκεφάλου. Τα καρύδια έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε αντιοξειδωτικά, βιταμίνες και ανόργανα άλατα, τα οποία βοηθούν στην αύξηση της γνωστικής λειτουργίας του εγκεφάλου. Η βιταμίνη Ε που βρίσκεται μέσα στα καρύδια, μπορεί επίσης να αποτρέψει διαφορετικούς τύπους εγκεφαλικών νόσων.



8. Μαύρη Σοκολάτα


Μπορεί να μην το πιστεύετε, αλλά η μαύρη σοκολάτα στην πραγματικότητα, σας κάνει πολύ καλό, γι’αυτό και συμπεριλαμβάνετε μέσα στις πιο σημαντικές τροφές για ενίσχυση της μνήμης. Φυσικά, η ποσότητα που πρέπει να τρώτε δεν θα πρέπει να είναι μεγάλη. Η μαύρη σοκολάτα περιέχει κακάο, το οποίο είναι πλούσιο σε φλαβονόλες, οι οποίες έχουν αντιοξειδωτικές και αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες. Οι φλαβονόλες μπορούν επίσης να βοηθήσουν στη μείωση της αρτηριακής πίεσης και στη βελτίωση της ροής του αίματος τόσο στον εγκέφαλο όσο και στην καρδιά.

Ωστόσο, μην συνδέετε τη μαύρη σοκολάτα με τη σοκολάτα γάλακτος. Οι περισσότερες σοκολάτες που υπάρχουν στην αγορά, περιέχουν μεγάλη ποσότητα ζάχαρης και πολλά συντηρητικά. Μπορείτε να επιλέξετε μαύρη σοκολάτα, με περισσότερο κακάο και πολύ λίγη ζάχαρη, για να πάρετε όλα τα οφέλη που έχει για τον οργανισμό και τη σωστή λειτουργία του εγκεφάλου.

9. Ελαιόλαδο


Ελαιόλαδο

Πολλές μελέτες έχουν δείξει ότι το ελαιόλαδο, το οποίο περιέχει μονοακόρεστα λιπαρά, μπορεί να υποστηρίξει την υγεία του εγκεφάλου και να βοηθήσει στην πρόληψη της απώλειας της μνήμης λόγω ηλικίας. Εάν μπορείτε, προσπαθήστε να περιορίσετε τη χρήση βουτύρου και να αρχίσετε να χρησιμοποιείτε στη θέση του ελαιόλαδο. Αν και τελευταίο στη λίστα, το ελαιόλαδο, δεν παύει να αποτελεί μια από τις καλύτερες τροφές για ενίσχυση της μνήμης.

Αρχίστε λοιπόν από σήμερα κιόλας, να καταναλώνετε αυτές τις πολύ σημαντικές τροφές για ενίσχυση της μνήμης, για να κρατήσετε το μυαλό σας σε εγρήγορση και να μπορείτε να συγκεντρώνεστε περισσότερο.




Σχόλια