Τροφές Για Τα Μάτια - Δείτε Ποιες Είναι Οι 10 Καλύτερες

Υπάρχουν τροφές για τα μάτια που μπορούν να βοηθήσουν πολλούς ανθρώπους να αντιμετωπίσουν προβλήματα με την όρασή τους. Εάν δυσκολεύεστε να δείτε αντικείμενα σε κοντινή απόσταση (υπερμετρωπία) ή αντικείμενα που βρίσκονται σε μεγαλύτερη απόσταση (μυωπία), τότε μπορείτε να συμπεριλάβετε στην καθημερινή σας διατροφή, τροφές που περιέχουν πολλά θρεπτικά συστατικά και παίζουν σημαντικό ρόλο στη βελτίωση της υγεία των ματιών σας.

Η συνολική υγεία των ματιών σας εξαρτάται από ορισμένα θρεπτικά συστατικά, όπως οι βιταμίνες Α και C, τα βιοφλαβονοειδή, τα καροτενοειδή, τα ωμέγα-3 λιπαρά οξέα, τα μέταλλα και τα αντιοξειδωτικά.



Το να καταναλώνετε ορισμένες τροφές για τα μάτια, θα διατηρήσουν την υγεία και την σωστή λειτουργία τους για περισσότερο χρονικό διάστημα, επειδή προλαμβάνουν ορισμένα οφθαλμικά προβλήματα.

Δείτε Επίσης: Κόκκινα Μάτια – 10 Φυσικοί Τρόποι Αντιμετώπισης

Εδώ είναι οι 10 καλύτερες τροφές για τα μάτια.

1. Σπανάκι


Σπανάκι

Μια από τις καλύτερες τροφές για τα μάτια είναι το σπανάκι. Για να βελτιώσετε την όρασή σας, θα πρέπει να τρώτε τακτικά σπανάκι μαζί με άλλα πράσινα λαχανικά, όπως το λάχανο, τα γογγύλια και τα χόρτα.

Το σπανάκι περιέχει πολλά θρεπτικά συστατικά, όπως βιταμίνη Α, λουτεΐνη και η ζεαξανθίνη που κάνουν καλό στα μάτια. Η βιταμίνη Α βοηθά στην προστασία του κερατοειδούς, η λουτεΐνη προστατεύει τα μάτια από τη υπεριώδη ακτινοβολία του ήλιου και η ζεαξανθίνη ενισχύει την όραση.

Για μέγιστα οφέλη, μπορείτε να πίνετε ένα ποτήρι φρέσκο χυμό σπανάκι με άδειο στομάχι κάθε πρωί. Μπορείτε επίσης να απολαύσετε το σπανάκι στις σαλάτες ή απλά να το βράζετε.

2. Σολομός


Η τακτική κατανάλωση σολομού, μπορεί να προστατεύσει τον αμφιβληστροειδή χιτώνα από βλάβες και να αποτρέψει την τύφλωση. Ο σολομός είναι πλούσιος σε ωμέγα-3 λιπαρά οξέα και βοηθά στην αποφυγή των ξηρών ματιών. Τα ωμέγα-3 λιπαρά οξέα, βοηθούν επίσης στην προστασία από τον εκφυλισμό της ωχράς κηλίδας.

Οι ειδικοί συνιστούν την κατανάλωση δύο μερίδων σολομού την εβδομάδα. Μπορείτε να φτιάχνετε σούπα με σολομό, να τον τρώτε μαζί με τη σαλάτα σας ή απλώς ως κύριο πιάτο. Άλλα ψάρια που βοηθούν στη διατήρηση της υγείας των ματιών είναι οι σαρδέλες, η ρέγγα, το σκουμπρί και ο τόνος. Άλλη μια από τις πιο σημαντικές τροφές για τα μάτια.

3. Καρότα


Τα καρότα είναι από τις καλύτερες τροφές για τα μάτια και περιέχουν β-καροτένιο και βιταμίνη Α. Η βιταμίνη Α διατηρεί υγιή τον κερατοειδή και προσφέρει καθαρή όραση στα μάτια, ενώ προστατεύει και τα κύτταρα των ματιών αλλά και ολόκληρου του σώματος.

Επίσης, τα καρότα περιέχουν λουτεΐνη, η οποία συμβάλλει στην αύξηση της οπτικής πυκνότητας της χρωστικής της ωχράς κηλίδας, κοντά στο κέντρο του αμφιβληστροειδούς. Αυτό με τη σειρά του προστατεύει τον αμφιβληστροειδή και μειώνει τον κίνδυνο εκφύλισης της ωχράς κηλίδας. Τα καρότα είναι επίσης πλούσια σε φυτικές ίνες και κάλιο.

Μπορείτε να τρώτε τα καρότα ως σνακ ή μπορείτε να φτιάξετε σούπες, σαλάτες ή χυμό καρότου.



4. Blueberries


Blueberries

Τα blueberries είναι και αυτά ένα από τα πολλά φρούτα που βρίσκονται μέσα στις απαραίτητες τροφές για τα μάτια. Έχουν αντιοξειδωτικές και αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες, ενώ προστατεύουν και τα αιμοφόρα αγγεία των ματιών.

Τα blueberries βελτιώνουν την όραση και ενισχύουν τα αιμοφόρα αγγεία στο πίσω μέρος των ματιών. Επίσης, περιέχουν ανθοκυανίνες, οι οποίες βοηθούν στη μείωση τόσο της υψηλής αρτηριακής πίεσης όσο και της φλεγμονής, ενώ αποτρέπουν και το φράξιμο των αρτηριών που τροφοδοτούν το οξυγόνο στον αμφιβληστροειδή χιτώνα.

5. Γλυκοπατάτα


Οι γλυκοπατάτα περιέχει μια καλή ποσότητα βιταμίνης Α, μια απαραίτητη θρεπτική ουσία για τα μάτια. Η βιταμίνη Α βελτιώνει την όραση και αποτρέπει τον καταρράκτη, τον εκφυλισμό της ωχράς κηλίδας και το γλαύκωμα. Η βιταμίνη Α αντιμετωπίζει επίσης την ξηρότητα στα μάτια, ενώ τα προστατεύει από τα βακτήρια και τις ιικές λοιμώξεις. Οι γλυκοπατάτα είναι επίσης πλούσια σε β-καροτένιο, κάλιο και φυτικές ίνες, γι’αυτό και βρίσκεται μέσα στις καλύτερες τροφές για τα μάτια.

Τις γλυκοπατάτες μπορείτε να τις μαγειρέψετε με διάφορους τρόπους, να τις ψήσετε, να τις βράσετε ή και να τις τηγανίσετε.

6. Πιπεριές


Μέσα στις πιο σημαντικές τροφές για τα μάτια είναι και οι πιπεριές. Μπορείτε να τρώτε πράσινες, κόκκινες και κίτρινες πιπεριές, εάν θέλετε να βελτιώσετε την υγεία των ματιών σας.

Οι πιπεριές είναι πλούσιες σε βιταμίνη Α και C. Η βιταμίνη Α συμβάλλει στη διατήρηση της όρασης και η βιταμίνη C προστατεύει τα μάτια από τον καταρράκτη.

Ταυτόχρονα, οι πιπεριές είναι πλούσιες σε βιταμίνη Β6, λουτεΐνη, ζεαξανθίνη, β-καροτένιο και λυκοπένιο. Όλα αυτά τα θρεπτικά συστατικά είναι απαραίτητα για τη διατήρηση της συνολικής υγείας των ματιών.

Για να συμπεριλάβετε τις πιπεριές στη διατροφή σας, μπορείτε να τις ψήσετε, να τις μαγειρέψετε στον ατμό και να τις βάζετε στις σαλάτες σας.

7. Καρύδια


Καρύδια

Τα καρύδια είναι και αυτά μέσα στις πιο σημαντικές τροφές για τα μάτια, αφού περιέχουν ω-3 λιπαρά οξέα, τα οποία παίζουν σημαντικό ρόλο στη διατήρηση της συνολικής υγείας των ματιών. Επίσης, τα καρύδια περιέχουν αντιοξειδωτικά, ψευδάργυρο και βιταμίνη Ε, τα οποία δρουν για την καταπολέμηση της φλεγμονής και τη διατήρηση της καλής υγείας της καρδιάς. Μαζί με καρύδια, μπορείτε να τρώτε αμύγδαλα, φουντούκια, πεκάν και φυστίκια.

Θα πρέπει να τρώτε τουλάχιστον μια χούφτα καρύδια καθημερινά, για να βελτιώσετε σημαντικά την όρασή σας και να προστατεύσετε τα μάτια σας από πολλά διαφορετικά είδη προβλημάτων που έχουν σχέση με την όραση.



8. Αβοκάντο


Το αβοκάντο είναι επίσης μια από τις καλύτερες τροφές για τα μάτια. Περιέχει λουτεΐνη που βοηθά στην πρόληψη από την εκφύλιση της ωχράς κηλίδας, του καταρράκτη και άλλων οφθαλμικών παθήσεων που έχουν σχέση με την ηλικία.

Επίσης, περιέχει βήτα-καροτίνη και βιταμίνες Β6, C και Ε, οι οποίες είναι απαραίτητες για τη σωστή λειτουργία της όρασης, ενώ προστατεύουν τα μάτια από τις βλάβες που προκαλεί το οξειδωτικό στρες, το οποίο οδηγεί στη μείωση της όρασης.

9. Μπρόκολο


Μια άλλη από τις καλύτερες τροφές για τα μάτια είναι και το μπρόκολο. Το μπρόκολο περιέχει μια καλή ποσότητα βιταμίνης Β2. Η έλλειψη βιταμίνης Β2 μπορεί να κάνει τα μάτια σας πολύ ευαίσθητα στο φως και μπορεί να προκληθεί φλεγμονή και να γίνει θολή η όραση. Η βιταμίνη B2 παίζει επίσης ρόλο στην πρόληψη του καταρράκτη ή στην καθυστέρηση της ανάπτυξής του.

Το μπρόκολο περιέχει επίσης ισχυρά αντιοξειδωτικά όπως η λουτεΐνη, η ζεαξανθίνη και η βιταμίνη Α που είναι απαραίτητα για την υγιή όραση.

Για μέγιστα οφέλη, θα πρέπει να τρώτε το μπρόκολο ωμό (να το πλένετε πολύ καλά) και όχι μαγειρεμένο.

10. Φράουλες


Φράουλες

Οι φράουλες περιέχουν μια καλή ποσότητα βιταμίνης C, ένα αντιοξειδωτικό που χρειάζεται το σώμα για να διατηρήσει υγιή τα μάτια σας και να τα κρατήσει μακριά από τις φλεγμονώδεις ασθένειες.

Τα διάφορα αντιοξειδωτικά που υπάρχουν στις φράουλες και τα οφέλη που έχουν, μπορούν να απομακρύνουν τα προβλήματα όπως η ξηρότητα των ματιών, ο εκφυλισμός της ωχράς κηλίδας και η μειωμένη όραση. Πολύ σημαντικά στοιχεία, τα οποία κατατάσσουν τις φράουλες μέσα στις πιο σημαντικές τροφές για τα μάτια.

Τρεις ή περισσότερες μερίδες φράουλας καθημερινά, μπορούν να μειώσουν την πιθανότητα εμφάνισης οφθαλμικών προβλημάτων που σχετίζονται με την ηλικία. Μπορείτε να τις τρώτε ως σνακ, να τις βάλετε σε ένα μπολ με δημητριακά ή να φτιάξετε μια φρουτοσαλάτα.

Δείτε Επίσης: Φράουλες – Ιδιότητες, Διατροφική Αξία Και Οφέλη Για Την Υγεία

Συμπερασματικά, όλες οι παραπάνω τροφές για τα μάτια μπορούν να βοηθήσουν στη διατήρηση της συνολικής υγείας των ματιών σας. Οπότε, προσπαθήστε να τρώτε όσες περισσότερες από αυτές τις τροφές μπορείτε, για να βελτιώσετε την όρασή σας!



Σχόλια